درخواست لغو تعطیلی روز پنج‌شنبه در ادارات ستادی تهران و همچنین در شرکت های دولتی سراسر کشور

#لغو_تعطیلی_پنجشنبه_کارکنان_ستادی

درخواست لغو تعطیلی روز پنج‌شنبه در ادارات ستادی تهران و همچنین در شرکت های دولتی سراسر کشور

رئیس و نمایندگان محترم مجلس

رئیس محترم جمهور

سلام؛

نظر به اینکه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص با تعطیلی شنبه‌ها موضوع لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری دولت مخالفت نمود، لذا در راستای اجرای عدالت و رعایت انصاف در بهره‌مندی کلیه کارمندان از روزهای کاری و تعطیلی یکسان، ما کارمندان غیر ستادی و همچنین کارمندان شهرستان‌ها از دولت و مجلس درخواست رعایت عدالت و لغو تعطیلی روز پنج شنبه ادارات ستادی، ارگان‌های خاص و همچنین شرکت‌های دولتی را داریم.

17%
83 درصد مانده تا قرار گرفتن در لیست پیگیری ویژه کارزار
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 5109 نفر

  • حسین خسرونژاد

  • جواد دوست محمدیان شرکت فناپ

  • مجید حسینی آموزش پرورش

  • سعید قاسمی صمت

  • علی کاکاوند سازمان زندانها

  • رضا ایمانی تامین اجتماعی

  • بهروز نوایی وزارت دارایی

  • حمید رجب پور صمت

  • مهران میرزایی امور م

  • فاطمه سالاری تامین اجتماعی

  • سعید رحیم زاده اداره مالیاتی

  • عبدالحسین پارسایی راه و شهرسازی

  • محمد ب کارمند

  • عباس واحدی بانک مسکن

  • عبدالمتین ایمری دامپزشکی

  • سعید فتحعلی پور شهرداری

  • محمد تقی عباسعلی پور

  • محمد صلاحی تامین اجتماع

  • . داودی بهزیستی

  • علیرضا قاسمی ثبت البرز

  • مهدی مهدیان شرکت عمران

  • قیاس پتیپز تعزیرات حکومتی

  • حسین ولی زاده دامپزشکی

  • ترانه عباسی .‌‌

  • محمدعلی طائفی تامین اجتماعی

  • ع مسیح ا

  • سعید ظهرابی عمومی غیر دولتی

  • سیدمنصور مرتضوی شرکت عمران شهر جدید فولادشهر

  • الهام جعفریان سازمان تأمین اجتماعی

  • سعید بیات

بحث و گفتگو

ایمان اکبری : یک سوال برام پیش آمده چرا هیچ مسئول و رسانه و خبرگذاری درباره تهران که 15 سال به عنوان مرکز مبادلات اقتصادی تعطیل بوده صحبت نمی‌کنند و الان که میخواهند شهرهای دیگه که اصلا روابط خارجی ندارند را میخواهند تعطیل کنند فعالین اقتصادی تهرانی مخالفت میکنند علت چیست ؟؟؟؟؟!!!!!!! خواهشاً پیگیری نمایید اگر قرار نیست سایر شهرها تعطیل شود تهران هم نباید تعطیل باشد
💬 پاسخ
محمد حسن کارمند : باظهور تجارت الکترونیک، موضوع زمان در مراودات تجاری، کمرنگ شده بنابراین مساله تعطیلی یا عدم تعطیلی فلان روز برای امور بازرگانی، چندان موضوعیت ندارد. ضمنا تصمیم گردشگران خارجی برای بازدید از کشور دیگر، قاعدتا مبتنی بر برنامه ریزی است و قطعا خود را با مقتضیات اداری (تعطیلات) کشور مقصد هماهنگ می کنند بنابراین اظهارات برخی اشخاص در خصوص تاثیر منفی تعطیلی پنجشنبه ها بر تجارت و گردشگری خارجی، بیشتر شبیه بهانه گیری است.
💬 پاسخ
محمد حسن کارمند : دلواپسان تعطیلی پنجشنبه ها لطفا این مطالب را بخوانند و بعد اعلام نظر بفرمایند: 1- لاحیه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری، مبتنی بر پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه ها بوده است. اگر تعطیلی شنبه ها خواسته تجار بود چرا تشکل های اقتصادی، موضوع تعطیلی شنبه ها را به وزارت اقتصاد و دارایی، پیشنهاد ندادند تا بصورت لایحه از طرف دولت در مجلس مطرح شود؟ 2- چطور وقتی کارمندان دولتی مستقر در تهران به عنوان مرکز مبالات اقتصادی کشور، پانزده سال است که پنجشنبه ها تعطیل اند مشکلی ایجاد نشده ولی حالا که قرار است کارمندان شهرستانی مشمول این تعطیلی شوند اینقدر به اقتصاد کشور صدمه وارد می شود؟ آیا این حرف های به اصطلاح فعلان اقتصادی، شائبه برانگیز نیست؟ ضمنا چرا تاکنون در مورد تعطیلی کارمندان تهرانی حتی یک بار اعتراض نکرده اند؟ 3- دلواپسان کاهش روزهای کاری می داند که کشورهای پیشرفته به سوی سه و چهار روز تعطیلی در هفته می روند؟ چون دریافته اند که کیفیت کار، مهمتر از کمیت آن است و کار درست، باانگیزه و خلاقانه برای پیشرفت لازم است؛ درغیراینصورت، کار کردن معادل خرابکاری، کارنمایشی و اتلاف منابع می باشد. 4- کشوری که تحریم شده و مخصوصا به لحاظ سیستم بانکی بین المللی، دچار چالش است باید تحریم ها را دور بزند و تبعا از طریق روش های معمول تجارت، این امر میسر نیست لذا افزایش یک روز کاری مشترک با کشورهای دیگر، معجزه اقتصادی ایجاد نمی کند. 5- تقریبا اغلب بازرگانی ما، واردات از نوع زباله های چینی و صادارات از نوع خام فروشی است که آن هم چندان قابل افتخار نیست. 6- کارگران و کارمندان بخش خصوصی، تابع قانون کار می باشند و با قانون مدیریت خدمات کشوری ارتباطی ندارند همچنین نهادهای مرتبط با بازرگانی از قبیل گمرک، امور مالیاتی، بانک های ذیربط و غیره مشمول تعطیلی پنجشنبه ها نمی گردند. بنابراین، با تعطیلی پنجشنبه ها، کماکان برای بخش خصوصی و اقتصاد کشور، مسئله ای ایجاد نمی شود.
💬 پاسخ
علی کارمند : لطفا منافع تعطیلی پنجشنبه ها را بخوانید و بعد اظهار نظر کنید: 1- این موضوع بعد از حدود دوسال بررسی کامل به تایید 136نفر نمایندگان دور قبل مجلس، تعداد کثیری از نمایندگان دور جدید مجلس، 30 نفر عضو هیات دولت و مراجع عظام تقلید رسیده بنابراین موجب امیدواری مردم به اصلاح امور کشور و افزایش شرکت در انتخابات آینده می شود. 2-کارمندان تهران بجای شنبه ها پنجشنبه ها تعطیل اند و در سال، 52 روز تعطیلی بیشتری دارند اما شهرستانی ها از آن محروم هستند این تبعیض و بی عدالتی باعث نارضایتی شدید و کاهش انگیزه شغلی کارمندان شهرستانی می شود و مغایر عدالت اداری است.3- باعث وحدت رویه در تعطیلات ستاد وزارتخانه ها با واحدهای استانی می شود 4- موجب افزایش هماهنگی ستاد وزارتخانه ها با واحدهای استانی می شود. 5- باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق می گردد. 6-باعث کاهش یک ششم از هزینه های تلفن، اینترنت، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارمندان تهرانی می شود 7- فرصت تحکیم و تعاملات بیشتر اعضای خانواده و افزایش فرزندآوری می شود. 8- فرصت لازم برای رفع خستگی جسمی و ذهنی کارمندان و آمادگی بیشتر آنها برای انجام وظایف شغلی در هفته آتی را فراهم می آورد و بطور غیر مستقیم موجب افزایش بهره وری می گردد. 9-برای کارمندان که غالبا کار فکری انجام می دهندحضور فیزیکی در محیط کار، چندان مهم نیست آنچه مهم هست آمادگی ذهنی و خلاقیت برای انجام کار درست است. 10- تا حدودی باعث جبران مصوبه غیرعادلانه مجلس در مورد افزایش سنوات اشتغال کارکنان برای بازنشستگی می شود.11- از حدود 195 کشور دنیا فقط 2 کشور یعنی جیبوتی و ایران تعطیلات هفتگی شان یک روز می باشد به نظر می رسد افزایش تعطیلات پایان هفته، موجب افزایش بهره وری کارکنان دولت می شود.12- موجب اثبات استقلال رای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام می گردد.
💬 پاسخ
ابوالفضل درگاهی : باسمه تعالی باسلام و احترام لطفا در پیام رسان ایرانی همچون بله و ایتا و روبیکا و... نیز گروه و کانال تشکیل بدید اونجا بهتر میشه پیگیری و اطلاع رسانی کرد ... سپاس
💬 پاسخ
علی سروری : پایتخت نشینانی که مخالف هستند گیرم حرف شما درست پس چرا ده سال هست شما مرکز نشینان دو روز تعطیل هستید یک بار تلاش نکردید بقیه کشور هم شامل دو روز تعطیلی بشه . قطعا ستادیها دو روز تعطیلی خودشون رو کم نمی‌کنند اما این حرکت باعث میشه این تعطیلی رو به کل کشور تعمیم بدهند پس بجای مخالفت شما هم حق را به بقیه کشور بدهید تا بقیه کشور هم از این موضوع بهرمند بشوند
💬 پاسخ
دکتر محمدزُهَری : با درود و آرزوی موفقیت شما. از کارزار شما حمایت شده است. لطفا با وارد کردن کد کارزار ما : 107786 در باکس بالای صفحه ی جستجوی کارزارها ، یا جستجوی لینک کامل کارزار ما : https://www.karzar.net/107786 از تلاش های ما و همکارانمان در خصوص درخواست به حق شامل شدن کادر بهداشت و درمان از طرح تعطیلات ۲ روزه ( همچون سایر کارکنان دولت ) حمایت فرمایید. با سپاس.
💬 پاسخ
روح الله پورعباس عسگردی : بیا تهران زندگی کن بعد از دهنت حرف بزن
💬 پاسخ
وحید حسینی در پاسخ به روح الله پورعباس عسگردی: همه باید مساوی باشیم
💬 پاسخ
مهدی مجدی در پاسخ به روح الله پورعباس عسگردی: صحبت سر اینه که آقایان مجمع میگن باید به جای تعطیل کردن اضافه کاری کرد. ما میگیم بسم الله اول از خودتون شروع کنید. در ضمن اگر تهران کار کردن اینقدر که میگید سخته چرا اجازه انتقالی به تهران داده نمیشه تا کمی از جهادی که شما میکنید رو ما انجام بدیم؟!
💬 پاسخ
مهدی عباسی : ما رو تعطیل نمی‌کنند چرا باید آنها تعطیل نباشند تعطیلی نوش جونشون لطفاً برای همدیگر خیر بخواهیم
💬 پاسخ
علی رضا : ما فقط حسادت و خراب کردن یاد گرفتیم
💬 پاسخ
امیر عباس : سلام. چرا پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه را مطرح نمی کنید؟ تعطیلی دو روزه باهدف حمایت از خانواده ها بوده الان که روز شنبه حسب نظر آقای لاریجانی مغایر با اصوله چرا صورت مسئله را پاک میکنیم؟
💬 پاسخ
محمد حسینی : تمام کارمندان باید از نظارت ساختمان در سازمان نظام مهندسی ساختمان منع شوند تا فرصت شغلی برای مهندسین جوان فراهم شود ، فقط پزشکان متخصص هستند که حق دارند همزمان چند شغل داشته باشند و در شرایط فعلی کشور که بیکاری بیداد میکند نباید به کارمندان اجازه اشتغال همزمان بکار نظارت داده شود
💬 پاسخ
سمانه سعادتیان : به نظرم اگر قراره عدالت برقرار بشه پنج شنبه بر همه ادارات تعطیل و ساعت کاری ۴۰ ساعت باشه ....
💬 پاسخ
مجید احمدی : سلام بروید تعطیلی کشور های دیگه نگاه کنید ببیتید چند روز تعطیل هستند من شرط میبندم شروع کننده این کارزار کارکنانی هستن که خودشون پنج شنبه ها تعطیل هستند مانند تهران ستادی ها و مراکز بعضی استان ها ، یا بیشترشون فرهنگی هستن که خیلی ها فقط دو یه سه روز در هفته کار میکنند و مقطع ابتدایی ها هم که پنج شنبه تعطیل هستن ، واقعا بی وجدانید که زورتون به جایی که باید برسه نمیرسه حال کارمندان که حقوقی نمیگیرن رو میخوان دو روز تعطیل باشن، اینحوری به جونشون افتادین به جون کارمندان بدبخت .
💬 پاسخ
نسیم کربلایی مطلب : دیگی که برای من نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه که مصداق این انسان های بخیل است.مقایسه ستاد با غیر ستاد اصلا درست نیست.
💬 پاسخ
وحید حسینی در پاسخ به نسیم کربلایی مطلب: ستاد چی کشککی، شما ستادی ها نصف شعبات هم کار نمی کنید
💬 پاسخ
نسیم اصلانی در پاسخ به نسیم کربلایی مطلب: خیر عزیزم کارزار این پیام رو میده که ذاتاً پایتخت کشور چندین ساله که دو روز در هفته تعطیله، این همه تعلل برای تعطیلی شهرستان‌ها بی معنی و بی مفهومه. بیشتر یک تلنگر و کنایه هست تا درخواست لغو تعطیلی شما
💬 پاسخ
حمید رجب پور : واقعا جاي تاسف داره رد شدن موضوع در هيأت عالي مجمع اينكه تهران ها تعطيل باشن تبعیض نيست؟؟؟؟
💬 پاسخ
رضا کر : اگه قرار باشه تعطیلی پنجشنبه تهران اجرا بشه ، حاضر میشن کل کشور رو روز پنجشنبه تعطیل بکنن
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ارسال برای رسانه‌ها

با استقبال ۵ هزار نفری، خبر این کارزار مهم برای رسانه‌ها ارسال شد

ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: