درخواست تبدیل وضعیت درون سازمانی نیروهای خرید خدمات آموزشی

#تبدیل_وضعیت_معلمین_خرید_خدمت_به_جای_اخراج

درخواست تبدیل وضعیت درون سازمانی نیروهای خرید خدمات آموزشی

جناب آقای دکتر پزشکیان
ریاست جمهور محترم منتخب مردم

با سلام و تحیات
نیک میدانید که سالهاست پیکره نظام تعلیم و تربیت به دردهای مزمن و مشکلات اساسی دچار است و هر روز بدنه مجموعه ضعیف تر از قبل شده و نه تنها فریادرسی به داد آن نمی رسد بلکه هر از چندگاهی به بهانه درمان درد، آگاهانه یا ناآگاهانه، دردی جدید و بلائی تازه را بر آنها می افزاید.
عدم توجه جدی نظام حاکم به موضوع آموزش و پرورش، ضعیف شدن استقلال درونی سیستم، تسلط و دخالت سایر دستگاهها بر نظام آموزشی کشور، عدم برنامه ریزی مناسب، مشکلات فضاهای آموزشی، ساماندهی غیر معقول منابع انسانی، کسری اعتبارات هر ساله، عدم رعایت عدالت در تخصیص اعتبارات ملی، دخالت نمایندگان و سایر افراد غیرمسئول در انتصابات مدیران و... همگی از مشکلات اساسی این مجموعه است که قدرت و اراده ای جدی برای حل آن وجود ندارد.
در کنار مسائل یاد شده، متأسفانه در زمان دولت دهم، با اجرای عجولانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بدون آماده کردن زیرساخت ها (از جمله فضای آموزشی و تربیت و استخدام منابع انسانی مورد نیاز) باعث شد در دوره ابتدایی به شدت با کمبود معلم روبه‌رو شویم و لاجرم برای جبران این کمبود راههای مختلفی را مدیران آموزش و پرورش وقت در نظر گرفتند که به جرات می توان گفت یکی از بهترین شیوه ها، استفاده از طرح خرید خدمات آموزشی بوده است.
اجرای این طرح نه تنها جبران کننده این کمبود و تأمین کننده نیروی انسانی موردنیاز بود بلکه فرصت استفاده از منابع انسانی توانمند، با انگیره، جوان و با تحصیلات عالی را فراهم نمود و عموم مدیران دست اندرکار از بهره وری و کیفیت اجرای آن رضایت داشتند.
لیکن با کمال تأسف به تدریج مدیران سیستم برای حل هر مسئله و جبران هر کمبود مالی به جای ترمیم ساختار معیوب، به سراغ حق و حقوق اصلی ترین عامل تاثیرگذار یعنی معلم میروند، یک روز از رتبه بندی می کاهند، یک روز از ساعات حق التدریس و چندی است دیوار کوتاه نیروهای خرید خدمات آموزشی میدان جولانگاه آزمایش و خطا و محل مانور برای جبران کسری ها شده است و هر روز به بهانه ای، دستورالعمل جدیدی را ابلاغ و مشکلات این قشر آسیب پذیر را افزایش می دهند و باز متأسفانه مدیران استانی هم به جای دفاع از حق و حقوق این عزیزان، با دلایل واهی ( مثلاً این که این روش از اول اشتباه بوده و‌‌‌....) از عملکرد اشتباه مدیران ارشد خود دفاع و پشتیبانی می‌کنند.
در این جا به گوشه ای از این دستورات نابخردانه که حق و حقوق این گروه را ظالمانه پایمال نموده است اشاره ای گذرا می شود.
مشکلات زیر بخشی به واسطه سیاست های غلط وزارتی و برخی عملکرد اشتباه و خود اجتهادی استانها می‌باشد:
۱-قرار دادهای متعدد با موسسین که بعداز شروع سال تحصیلی جدید بسته شده و در هر قرارداد جدید زیان اصلی متوجه نیروها و بعد موسسین شده بطوریکه تاکنون سه بارقراردادها تجدید شده. در قرارداد اول حقوق بیشتر منظور و در قرارداد دوم حقوق کمتر و مدت طولانی تر و در قرارداد سوم مدت قرارداد از نه ماه (آموزشی) به هشت ماه و نیم کاهش پیدا کرده است.
۲-حذف نیروهای این قشر، این درحالی است که اکثر این افراد سوابقی ده ساله دارند و کیفیت کارشان نیز بالا بوده و از طرفی بخشی از کمبود حاد آموزشی که حدود یک دهه است نیروی جدیدی جذب نشده را پوشش داده است و بطور قطع در سال آینده از ادامه کار حذف خواهند شد و تکلیفی برای این نیروها جز قبولی در آزمون استخدامی در دولت اصول گرا درنظر گرفته نشد، به جرم آنکه این نیروها در دولت اصلاحات بکار گرفته شدند. این قشر از فرهنگیان به فرزندان این سرزمین خدمت نمودند نه فرزندان اصلاحات.
۳- نکته ای دیگر که دل ها ی این قشر از فرهنگیان بدرد آورد اینکه شایستگی خدمت ندارند، اگر شایستگی نداشتند چرا یک دهه لایق تربیت فرزندان این سرزمین بودند و چطور کسانی که سهمیه ایثارگری داشتند از بین نیروهای خرید خدمات آموزشی به راحتی بدون آزمون به صورت رسمی بکار گرفته شدند (البته که ایثارگران در قلب ما جا دارند و جبران ایثار آنان به‌صورت دیگر باید جبران شود) پس اگر بحث لیاقت و شایستگی است فرقی بین سهمیه و غیر سهمیه ندارد مگر بخواهیم در کارزار سیاست برای خود یارکشی کنیم و نیروی پشتیبان به بهانه سهمیه ایثارگری جمع کنیم که در دولت اصولگرا اتفاق افتاد.
۴-یک دهه تجربه کاری، گذراندن دوره‌های ضمن خدمت و کارورزی، کافی نیست برای پس دادن آزمون؟ آیا چنین معلمانی در مقابل طرح امین و روحانیان که الفبای آموزش و پرورش را هم نمی‌دادند و به راحتی بکار گرفته شدند، لایق و شایسته یک دهه برای جبران کمبود معلم در آموزش و پروش بودند، اگر این برده‌داری نیست نامش چیست؟ در کجای دین مبین اسلام واقعی چنین ظلمی را روا دانسته است در حالی که شعار دولت قبل چنین بود.
۵-با توجه به تنش ها و ایجاد اضطراب برای این قشر در هر تابستان که حذف خواهید شد و برای فرار از اجرای عدالت، آزمون استخدامی و قراردادن ناعادلانه سهمیه های مثل ایثارگری، فرزند، تاهل و حذف بومی سازی بازهم بی عدالتی خود را نشان داد. که خسارت جبران ناپذیری را به پیکر نظام آموزشی وارد نمود.
باشد که شما بزرگوار با انتخاب وزیر لایق و حذف کسانی که بدون طی نمودن سلسله مراتب و با اندیشه شایسته سالاری دینی، بدون تخصص و بواسطه حزب و سفارش شده نهادی نظامی با حذف مدیران لایق و انگ زدن به نیروهای شایسته و حذف آنان از سیستم آموزشی و اداری آموزش و پرورش را نهاد نظامی و امنیتی نمودند، آموزش و پرورش را از دست نهادهای ارزشی نجات دهید که مدرسه جولانگاه کارزار سیاست های خود نموده اند. اگر چنین پیش رود چیزی از نظام آموزشی باقی نمی ماند که تنها سرمایه تمام ناشدنی این سرزمین است و با این روال به بی راه می رود.
در پایان انتظار جدی داریم در خصوص موارد فوق تدبیری عادلانه بیندیشید و به مشکل این قشر از فرهنگیان دل سوخته در طول یک دهه بردگی و استثمار در آموزش و پرورش پایان دهید.
با احترام

 

19%
81 درصد مانده تا قرار گرفتن در لیست پیگیری ویژه کارزار
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 5558 نفر

  • سمیه آقائی

  • منصوره میربد

  • امین عبدالهی

  • مهناز آقایی

  • نیّره دارسی

  • زینب ملکی

  • معصومه عباسی

  • حامد آهنین جان

  • فرشته نصیری

  • عبدالخالق لکی زهی

  • سعیده سعیدی اول نوقابی

  • اسما سهرابی

  • یدالله بلوچ

  • سلیم لشکری

  • وحید سپاهی

  • زهرا شهنوازی

  • زرگل نتوزهی

  • هانیه شاه ولی بر

  • اسلام یوسف زاده

  • زهرا توپکانلو

  • سهیلا عیدوزهی

  • زهرا بیات

  • مرضیه دهقانی

  • مسعود جهانتیغ

  • زهره صادقی

  • سمیه آسکانی

  • محمد جواد بلوچ

  • زبیده مرادی

  • زرینه محمودزایی

  • سعید کدخدازاده

بحث و گفتگو

سمیه سعادتی فر : چرا کارزاری که تا 94درصد رفته بود یه دفعه ای شد 17 درصد؟
💬 پاسخ
سمیه آقائی در پاسخ به سمیه سعادتی فر: اون موقع زیر پنج هزاربود الان بالا رفته
💬 پاسخ
ابوالفضل خسروی : باسلام امیدوارم مثمرثمرباشدامضاکردم لطفاکارزارماراهم موردعنایت قراردهیدhttps://www.karzar.net/120853
💬 پاسخ
سمیه علیزاده : متاسفم برای نگارنده و امضا کننده این کارزار موهوم که در آن به عقل و شعور مخاطب توهین شد و به اصول گرایان ، به طلاب توهین شد به بهانه چاپلوسی برای اصلاح طلبان در دولت پیش رو که استخدام شویم اگه تا آخر عمرم خزید خدمت بمونم این کارزار کدایی رو امضا نمی‌کنم. بدون توهین و تملق بی مورد هم میشه مطالبه کرد ، راستی نجفی نسبتی با شهردار قاتل که نداره ؟
💬 پاسخ
مهناز آقایی در پاسخ به سمیه علیزاده: بنده خدا حتیما تو اخور اصول گراها زیاد خوردی اگر کسی از اصلاحات ناراضی باید باشد ما هستیم . واسه پاچه خواری نیست .واسه آدم های که از آموزش و پرورش بی سواد خانه و به لحن زار یه مشت بی سواد طلبه و طرح امین و قرآنی تبدیل شده که هدف تربیت نسلی متحجر مثل خودشان و بی سواد برای چپاول بیشتر جامعه برای روس ها و انگلیس و چین
💬 پاسخ
زهرا خانم : https://www.karzar.net/107737 افغانی هارا از کشور اخراج کنید
💬 پاسخ
زهرا قربانی : سلام دوستان اگه دنبال حق و حقوق تون هستید درست ولی چرا مغرضانه به طلبه ها و طرح امین بی احترامی می کنید ، ما هم مثل شما لغو قرارداد خوردیم و همین طور ما هم پنج سال درس خوندیم ...
💬 پاسخ
مصطفی احمدی : خرید خدمات که با پارتی جذب شدن اگه سواد دارن تو ماده 28شرکت و قبول بشن
💬 پاسخ
سمیرا شکراللهی در پاسخ به مصطفی احمدی: ماده 28 که میخونه قبول میشه و میره سرکلاس هیچی بلند نیست و یکسال از عمر و سواد بچه ها را هدر می‌دهد ام فکرنمیکنم زیاد به درد بخوره خرید خدمات تجربه داره و خیلی خرید خدمات ام درآزمون شرکت کردند یا قبول شدند و یا با اختلاف کم ردشدند و خود نیروهای رسمی آموزش پرورش همیشه گفته اند که خرید خدمات واقعا نیروهای کارامد و عالی هستند و وقتی که ما آمدیم در خرید خدمات مصاحبه شدیم و آزمون دادیم
💬 پاسخ
مهناز آقایی در پاسخ به مصطفی احمدی: خانم محترم معلمان خرید خدمات از بیشتر رسمی هم با علم تر هم پر تلاش تر نود درصد از خانواده فرهنگیان هستندو اینکه پارتی اون آدمایی که از حوزه علمیه و طرح امین و بی سواد و ماده بیست و هشت سهمیه ای بی سواد که با امتیاز تاهل و بچه اومده بالا خود خانواده ها باید نظر بدهند نه عقده های مثل شما
💬 پاسخ
امید بخدا در پاسخ به سمیرا شکراللهی: حرف هزاران خرید خدمات بود
💬 پاسخ
حسین اوجاقی : بنام خدا ،با سلام، تقاضای تعیین تکلیف جا مانده گان نیروهای حق التدریسی قبل از سال ۹۱هستیم. برای تبدیل وضعیتمون در سال ۱۴۰۱با موافقت وهماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان محل سکونت خود تکمیل پرونده و تا الآن بلاتکلیفیم.
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ارسال برای رسانه‌ها

با استقبال ۵ هزار نفری، خبر این کارزار مهم برای رسانه‌ها ارسال شد

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: