⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ اعتراض به کمبود قرص کلوبازام ۱۰ میلی در شیراز
◻️ درخواست عذرخواهی سفارت استرالیا از ملت شریف ایران
◻️ اعتراض به اخراج ساکنین تعاونی نگین صیادان ماهشهر

اعتراض به عدم تعهدات و توقف و روند ساخت مسکن ملی قرچک (پروژه ۳۳۶ واحدی ارشام سازه)

#حقوق_قشر_ضعیف_در_مسکن_ملی

اعتراض به عدم تعهدات و توقف و روند ساخت مسکن ملی قرچک (پروژه ۳۳۶ واحدی ارشام سازه)

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان
منتخب محترم مردم ریاست جمهور (آینده)

جناب آقای محمد مخبر
معاون اول محترم ریاست جمهور (وقت)

جناب آقای دکتر سردار سرتیپ احمد وحیدی
وزیر محترم کشور جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای
رئیس محترم قوه قضائیه

جناب آقای دکتر قالیباف
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر مهرداد بذرپاش
وزیر محترم مسکن و شهرسازی

جناب آقای علی خزایی
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی ورامین پشوا و قرچک

جناب آقای علیرضا فخاری
استاندار محترم استان تهران

جناب آقای حسین فخاری
فرماندار محترم قرچک

جناب آقای ساسان غلامی
دادستان محترم عمومی و انقلاب قرچک

جناب آقای حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی
امام‌جمعه محترم قرچک

سلام علیکم؛

احتراماً به استحضار می‌رساند اینجانبان گروهی از متقاضیان مسکن ملی پروژه ارشام سازه مسکن ملی قرچک که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ پس از تبلیغات گسترده دولت دوازدهم و سیزدهم در مسکن ملی ثبت‌نام نموده‌ایم، بدین‌وسیله و بر اساس دلایل زیر، شکایت خود را از مدیریت طرح فوق و پیشبرد پروژه ارشام سازه قرچک به حضور اعلام می‌داریم و امیدواریم با حسن نظر آن ریاست محترم، پیگیری لازم برای برخورد با مدیران خاطی و نیز جبران خسارت وارده به متقاضیان پروژه مذکور و اجرا و تحویل پروژه تصمیمات و دستورات مقتضی را ابلاغ فرمایید.

خلاصه‌ای از مراحل ثبت نام اعضاء و وضعیت پروژه به شرح ذیل می‌باشد:
۱- اعضای پروژه از بدو ثبت‌نام تاکنون طی ۴ مرحله و هر بار بعد از مطالبه اداره کل راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران هر نفر جمعاً مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان پرداخت نموده‌اند و در هنگام ثبت‌نام به کلیه متقاضیان از طریق رسانه ملی اعلام شده که سهم آورده هر نفر نهایتاً تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. همچنین در زمان ثبت‌نام هیچ‌گونه مبلغ قطعی اعلام نشده و هر بار این مبلغ در حال افزایش می‌باشد. متقاضیان در سال ۱۴۰۰ اگر عقد قراردادی با سازنده خصوصی می‌کردند، با احتساب اینکه حتی زمین را نیز خود خریداری می‌کردند، سازنده با نهایت متری ۶ تا ۷ میلیون تومان در منطقه ساخت و ساز می‌کرد و تا اکنون پروژه تحویل خریداران شده بود.
۲- ساخت پروژه ۳۳۶ واحدی مسکن ملی شهر قرچک به اداره کل راه شهرسازی جنوب شرق استان تهران محول شده و پیمانکار آن شرکت ارشام سازه و اداره کل مسکن راه و شهرسازی جنوب شرق استان به‌عنوان ناظر پروژه عمل نموده است. این پیمانکار با وجود دریافت ۴ مرحله از وجوه، حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشته است که حدود ۲ سال است متوقف شده است، بدون اطلاع‌رسانی مناسب.
۳- بسیاری از ما که اکنون اسیر این پروژه بی‌سرانجام شده‌ایم، در سال ۱۴۰۰ و قبل از آن می‌توانستیم با اندک سرمایه خود که اکثر با فروش طلا، خودرو و وام‌های بانکی مهیا شده بود، در برخی مناطق شهر حومه تهران قرچک با قیمت‌های کمتر از متری ۵ الی ۶ میلیون و با خانه‌هایی زیر ۳۰۰ میلیون تومانی که اکثر دارای وام بانکی بودند، نسبت به خرید خانه اقدام کنیم. با این همه به واسطه تبلیغات معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی و با امید شرایط بهتر و بهره‌مندی از تسهیلات دولتی در این طرح ثبت‌نام کردیم. تعلل و تأخیر پیش آمده در فرآیند ساخت این پروژه در حالی رخ داده است که در این چند سال مسئولان امر در فواصل حدود ۶ ماهه از متقاضیان مبالغ چند ده میلیونی دریافت کرده‌اند که در بالا به آن اشاره شد و اساساً هیچ تعهدی به ساخت پروژه در یک زمان مشخص ندارند (در صورتی که بنا به گفته خودشان با پیمانکار قرارداد ۲ ساله منعقد کرده بودند) که درحال حاضر متوقف شده است و هیچ‌کدام از مسئولین پاسخ درستی نمی‌دهند که چرا پروژه متوقف شده است و هر یک کار را به گردن دیگری می‌اندازند.
۴- طبق فرموده مسئولان امر دولت وقت در وزارت راه و شهرسازی، مقرر بود که بعد از واریزی سوم در طرح نهضت ملی مسکن، به متقاضیان مسکن ملی فرصت تنفسی برای نوبت پرداخت بعدی اعطا شود. متأسفانه نوبت چهارم هم دو سه ماه پس از دوره سوم دریافت شده است، با پیام‌های تهدید آمیزی که اگر واریز صورت نگیرد از پروژه حذف می‌شوید. سوال اینجاست که چرا پروژه متوقف شده است؟ اگر بحث فنی و سستی خاک مطرح است، چه کسی ناظر بوده و تایید شروع پروژه را داده است؟ باید پاسخگو باشد.
۵- با وضعیت اقتصادی فعلی، اگر مسکن متعلق به مستضعفین جامعه است، قشر کارگر هر روز با تورم روزافزون به سختی امرار معاش می‌کند و پس‌انداز هم نمی‌تواند بکند. تعلل در روند ساخت با توجه به قرارداد شناور قیمت ساخت و به‌روز تحویل فقط ضرر برای گروه متقاضی دریافت مسکن و قشر ضعیف مصرف‌کننده است.
۶- همچنین مبلغ آورده ریالی برای ساخت پروژه طرح اقدام مسکن ملی ۳۰۰ میلیون تومان به‌گفته نمایندگان وقت مجلس محترم شورای اسلامی بوده که هم‌اکنون وزارت راه شهر‌سازی در هر بار درحال افزایش این مبلغ است و این مبلغ قابل پرداخت توسط هیچ کارگری نیست و این مسکن‌ها فقط گویا برای دلال‌ها ساخته می‌شود تا طبقه کارگر هر روز فقیر‌تر شود و طبقه دلال ثروتمند‌تر.
۷- مسکن ملی برای فقرا و افرادی است که مسکنی ندارند. کارگران یا کارمندان که مسکنی ندارند قطعاً درحال حاضر اجاره‌نشین هستند. ما با درآمد ماهانه حقوق کار حتی اگر ۱۰ الی ۱۵ میلیون نیز در نظر بگیریم و از این درآمد بخش عمده به اجاره فعلی خانه یعنی نزدیک ۳ الی ۴ میلیون و بخشی بابت پوشاک و خوراک مصرف می‌شود. با باقی‌مانده آن چطور می‌توانیم پس‌انداز کنیم و هر چند ماه یک‌بار ۴۰ میلیون پرداخت کنیم؟ این نوع از مسکن می‌شود مسکن ثروتمندان، نه مسکن اجاره‌نشینان و قطعاً با این روند هیچ اجاره‌نشینی نمی‌تواند صاحب مسکن شود.

در پایان ضمن تشکر از حضرتعالی و پوزش بابت اطاله کلام، با توجه به موارد فوق خاطر نشان می‌کنیم مدیران راه و شهرسازی استان مکرراً برای فرار از انتقادات و ایرادات وارده به نحوه عملکردشان به اعداد و ارقام ریاضی و توجیهات غیرقابل قبول راجع به توقف پروژه استناد می‌کنند و احتمالاً در پاسخ به پیگیری آن ریاست محترم نیز این‌چنین عمل خواهند کرد. لذا از حضرتعالی استدعا داریم به موضوع ورود کرده و ابعاد مختلف موضوع را دقیق و کارشناسی بررسی نمایید و در صورت امکان و صلاح‌دید، طبق محورهای پیشنهادی زیر اقدام لازم را مبذول فرمایید:
۱- بررسی مفاد قرارداد منعقده با شرکت‌های پیمانکار و برخورد با مدیران و مسئولین خاطی در اداره مسکن و شهرسازی به دلیل عدم نظارت دقیق و اجرای پروژه در زمان مقرر.
۲- پیگیری حقوقی و مشخص نمودن نحوه ضرر و زیان وارده به متقاضیان به دلیل تأخیر در ساخت پروژه توسط اداره مسکن و شهرسازی.
۳- عقد قرارداد اداره مسکن و شهرسازی با متقاضیان و تعیین تاریخ دقیق تحویل پروژه. همچنین تعیین مبلغ دقیق پروژه که طبق قانون عدم تعیین قیمت دقیق مصداق بارز کلاهبرداری می‌باشد.
۴- اگر قرار است مسکن ملی با قیمت روز محاسبه شود، پس باید در آینده و پس از ساخت پول دریافت شود، نه اینکه با پول ما مسکن ساخته شود و پس از گذشت در آینده نسبت به تورم قیمت به نرخ روز محاسبه و از ما دریافت شود. این کار نه شرعی و اسلامی است و نه انسانی و منطقی. باید قیمت برآورد شده دقیقاً به خریداران مسکن ملی اعلام شود.

در پایان توفیقات روزافزون حضرتعالی و همکاران محترمتان را از خدای متعال خواستاریم.

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 116 نفر

  • زهرا نیاوند

  • سیروس امینی

  • حسین خسروانی

  • سمیه نیاوند

  • مهدی نیاوند

  • لیلا سعیدی

  • محمدرضا نعمت الهی

  • آزاده اسمعیلی شیخانی

  • سعید منتشلو

  • راضیه نیاوند

  • سجاد خسروانی

  • Mohamad Esmaili

  • عباسعلی دهقان منشادی

  • مانی مقدم

  • محمد رضایی

  • اعظم قاسم خانی

  • زهرا شاه قلعه

  • امیر فاخته

  • محمد مقدم

  • محمد یوسفی

  • محمود پازوکی

  • وحید مهریزی

  • امیر فراهانی

  • فرهاد ملکی

  • عزیز موسی خانی

  • سردار رمضانی

  • حسین دشتی

  • مینا عطایی

  • راحله امینی

  • اختیار مختاروند

بحث و گفتگو

میر محمد طباطبایی هلق : سلام دوستان منم سال ۱۴۰۰ ثبت نام کردم و ۱۶۰ میلیون پول واریز کردم و امضا هم کردم کسی از شما دوستان خبر جدیدی نداره که اطلاع رسانی کنه؟؟
💬 پاسخ
حجت حاجی : با سلام لطفا به بازرسی کل کشور هم شکایت کنید ، پیگیری می کنند. ازطریق سایت بازرسی دات آی ار
💬 پاسخ
علی آرگینی : سلام . شاید یه امضا کمترین کار برای کمک به شما باشه ولی کارزارتون رو امضا کردم ، به امید رسیدن صدای شما هم وطن عزیزم . چرا که ما کسیو به جز همدیگر به رسوندن صدامون نداریم . لطف می کنید کارزار ما را هم در مورد مقابله با آلودگی نوری بیرجند که اثرات بسیار بدی روی سلامتی و طبیعت آسمان شب می گذارد امضا بفرمایید . یه امضا چیزی نیست ممنونم https://www.karzar.net/118160
💬 پاسخ
سیروس امینی در پاسخ به علی آرگینی: سلام منم امضا کردم ممنون
💬 پاسخ
محمد سلمانیان : در سال ۹۹ برای نهضت ملی مسکن شهرستان قرچک ثبت نام کردم و تا امروز مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان واریز کردیم و پرونده های متقاضیان هم تشکیل شده است پروژه به مدت تقریباً دوسال است که هیچ فعالیت ساخت و تکمیل ندارد و عملا به شکل کامل متوقف شده است. هیچ گونه اطلاع رسانی درستی از طرف اداره راه و شهرسازی ورامین و سایر نهادهای دولتی مرتبط صورت نمی‌گیرد. به همه این مشکلات و سردرگمی‌ها باید حجم گمانه‌زنی‌ها و شایعات راهم اضافه کرد.
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: