اعتراض به طرح لباس کاروان المپیک ایران ۲۰۲۴

#لباس_المپیک

اعتراض به طرح لباس کاروان المپیک ایران ۲۰۲۴

وزیر ورزش و جوانان و ریاست کمیته ملی المپیک

با سلام و احترام؛

ما جمعی از علاقه‌مندان به ورزش و فرهنگ ایرانی، مراتب اعتراض خود را نسبت به طرح لباس کاروان المپیک ۲۰۲۴ اعلام می‌داریم.

لباس تیم کاروان المپیک ایران در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ به هیچ وجه بازتاب‌دهنده هویت و فرهنگ ملی ما نبوده و نیست. در چنین رویدادهای بین‌المللی، لباس ورزشکاران باید نمادی از تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های کشورمان باشد.

طرح لباس‌های انتخابی نه تنها با هویت ملی و فرهنگی ایران هماهنگی ندارد، بلکه از نظر زیبایی‌شناسی نیز ضعیف و نامناسب است؛ همچنین رنگ‌ها و الگوهای به کار رفته در این لباس‌ها نه تنها جذابیت ندارند، بلکه یادآور کج‌سلیقگی و بی‌سلیقگی طراحان و تولیدکنندگان است.

به همین دلیل وزارت ورزش و جوانان و مسئولان کمیته ملی المپیک باید درباره انتخاب این طرح‌ها پاسخگو باشند: آیا برای طرح لباس فراخوان داده شده یا خیر؛ داوری طرح‌ها چگونه بوده است؛ چه کسانی داوری و انتخاب کرده‌اند؛ میزان بودجه طراحی و تولید لباس‌ها چقدر بوده است؛ مفاد قراردادهای بسته شده با شرکت‌ها و طراحان منتشر و شفاف شود.

14%
86 درصد باقی مانده تا انتشار در فهرست کارزارها
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 7 نفر

  • صادق منفرد

  • کب اصلانی

  • نرگس محمدی

  • موسی اکبری

  • فرید مدنی

  • مهدی میرزایی پیهانی

  • صدیقه تورانی

بحث و گفتگو

مهدی میرزایی پیهانی : چرا اینقدر بدون برنامه و لجبازانه با مردم تا میکنید ؟ کاری نداره. شما یکسال قبل از هر المپیک یک فراخوان ملی یا اصلن بین المللی بدید برای طراحان سراسر ایران یا جهان . بیست یا ده یا پنج طرح رو بگذارید به داوری مردم . هر طرحی برگزیده شد باهاش قرارداد ببندید . همه چی پنهانی و قایمکی و بدون مشورت . خجالت آوره برای مملکتی با پیشینه ی تاریخی و هنری ایران . طراح داخلی خوب نداری ،که داریم ؟بدید خارجی ها طراحی کنند .
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: