⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست تصویب قانون منع ازدواج کودکان
◻️ درخواست احتساب دوره ۲ساله آموزشی بهورزان به سابقه خدمت بهورزان جهت دوران بازنشستگی
◻️ درخواست جذب دو سوم نیرو‌های پرورشی

اعتراض و شکواییه مردم شهید پرور، صبور و انقلابی شهرستان خرامه از وضعیت بحرانی و نابسامان حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاکم بر زندگی مردم منطقه

#برای_خرامه_برای_مردم

اعتراض و شکواییه مردم شهید پرور، صبور و انقلابی شهرستان خرامه از وضعیت بحرانی و نابسامان حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاکم بر زندگی مردم منطقه

بسم الله القاصم الجبارین

قال امیرالمؤمنین: «لاَ یَسْتَقِیمُ قَضَاءُ الْحَوَائِجِ إِلاَّ بثَلاَث: باسْتِصْغَارِهَا لِتَعْظُمَ، وَباسْتِکْتَامِهَا لِتَظْهَرَ، وَبتَعْجِیلِهَا لِتَهْنُؤَ» (حکمت ۱۰۱ نهج البلاغه)
(برآوردن حاجات مردم کامل نمی‌شود مگر با سه چیز: کوچک شمردنش تا بزرگ گردد، و مکتوم داشتنش تا آشکار شود، و تعجیل در آن تا گوارا گردد)

رئیس محترم جمهور
جناب دکتر مسعود پزشکیان

رئیس محترم مجلس
جناب دکتر محمدباقر قالیباف

رئیس محترم قوه قضائیه
جناب حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی
جناب حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان‌فر

با سلام

موضوع: شکواییه مردم شهید پرور، صبور و انقلابی شهرستان خرامه از وضعیت بحرانی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاکم بر زندگی مردم در دو دهه اخیر

صدای طبل مهاجرت با تشدید بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در شهرستان خرامه به گوش می‌رسد.

حوزه اقتصادی:

الف: صنعت کشاورزی (ندای حقه آبه کشاورزان کربال و خرامه)

اقتصاد مردمان شهرستان خرامه از دیرباز بر پایه صنعت کشاورزی استوار بوده است. از این‌رو این صنعت وابستگی شدیدی به منابع آب رودخانه کر دارد که تصمیات و عملکردهای غیرکارشناسی و غیراصولی در دولت‌های پیشین در دو دهه گذشته در حوزه آب و احداث سدهای متعدد باعث خشکیدگی رودخانه کر و دریاچه بختگان گردیده است. نتیجه این عملکردها، فروپاشی اقتصاد مردمان این منطقه در ۲۰ سال گذشته می‌باشد که سال‌هاست تداوم این وضعیت نابسامان اقتصادی با چاشنی بی‌مهری و بی‌توجهی از طرف مسئولین کشوری و استانی روبه‌رو می‌باشد. لیکن با توجه به عدم اختصاص دائمی حق آبه کشاورزان و عدم اجرایی و اصلاح زیرساخت‌های تأمین، انتقال و توزیع در حوزه آب مطابق برنامه پنجم و ششم توسعه و عدم اختصاص منابع جدید آب، هنوز مسئولین بر نادیده گرفتن حقه آبه این صنعت استمرار می‌ورزند. از این‌رو تداوم وضعیت موجود، باعث نابودی کامل اقتصاد و تشدید بحران‌ها و گسترش و پایدار ماندن معضلات اجتماعی همچون فقر، بیکاری، مهاجرت، طلاق و... خواهد شد. لذا لزوم احیای این مادر صنعت در گرو اختصاص حقه آبه کشاورزان و بختگان می‌باشد که نتیجتا باعث بهبود کیفیت زندگی و اقتصاد مردمان این بخش از سرزمینم خواهد شد. از این‌رو مردمان صبور و ستمدیده شهرستان خرامه خواهان عدالت‌خواهی و اجرای مُر قانون علی‌الخصوص اجرایی نمودن نظام مدیریت یکپارچه منابع آب در برنامه هفتم توسعه و ماده ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ و ۴۴ قانون توزیع عادلانه آب می‌باشند.

ب: صنعت حمل و نقل

شهرستان خرامه با توجه به قرارگیری آن در کریدور ارتباطی شرق و جنوب شرق به مرکز کشور، می‌تواند به عنوان یک هدف استراتژیک و راهبردی جهت اتصال این مسیر عمل نماید که علاوه بر کاهش حجم ترافیک در مسیرهای مبادلاتی استان فارس، باعث کوتاهی مسیر و صرفه‌جویی در مصرف سوخت گردد. اما با توجه به این مزیت مهم، مسئولین کماکان کمتر توجهی به توسعه، ایجاد، اصلاح و ترمیم راه‌های مواصلاتی این بخش از سرزمین مادری دارند. لذا نتیجه این سهل‌انگاری و بی‌توجهی، مرگ سالیانه ده‌ها نفر از مردمان این سرزمین می‌باشد. از این‌رو لزوم توجه به اصلاح، ترمیم و توسعه جاده‌های ارتباطی و استانداردسازی آنها با توجه به وجود ناوگان حمل و نقل مستعد و جوان این شهرستان می‌تواند باعث شکوفایی این صنعت و توسعه صنایع خدماتی و تأثیر مستقیم آن بر اقتصاد مردمان شهرها و روستاهای در مسیر گردد و مهم‌تر از آن کمک خواهد کرد که مادری، همسری و فرزندی داغدار، بی‌سرپرست و یتیم نگردد. از این‌رو مردم این منطقه اصرار به اجرای مُر قانون و پیگیری طرح استانی شماره ۱۳۰۳۰۱۶۰۹۹ با موضوعیت احداث راه اصلی سعادت شهر - ارسنجان - خرامه - سروستان مطابق پیوست شماره یک - اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور دارند، که این طرح استانی از سال ۱۳۹۲ دارای ردیف بودجه بوده و به صورت نیمه‌کار رها شده است. لذا مردم صبور و انقلابی این شهرستان خواهان اجرای این مصوبه و درخواست نگاهی عادلانه به این بخش از سرزمین مادری را دارند.

ج: صنایع تولیدی بزرگ

شهرستان خرامه میزبان بحران‌های متعددی است که حاصل دست رنج تصمیمات غلط، غیراصولی و غیرکارشناسی و سیاست‌های غلط مسئولین در دولت‌های پیشین بوده است. یکی از بزرگترین این بحران‌ها، بحران اقتصادی و پدیدار شدن معضلات اجتماعی همچون بیکاری و مهاجرت می‌باشد که با توجه به توقف ساخت صنایعی همچون فولاد، سیمان و شهرک صنعتی بزرگ خرامه، این بحران کماکان ادامه داشته و دارد. متأسفانه، فروپاشی اقتصادی و اجتماعی ۲۰ ساله این منطقه و مهاجرت گسترده مردم و نخبگان و کاهش جمعیت باعث ضعف و کاهش نفوذ سیاسی شهرستان در استان و کشور در سال‌های گذشته شده است. این عوامل با چاشنی بی‌توجهی و بی‌مهری مسئولین استانی و کشوری نسبت به مطالبات مردمان این سرزمین باعث توقف کامل روند ساخت صنایع تولیدی همچون کارخانه فولاد با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، کارخانه سیمان با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و شهرک صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و بیکاری هزاران نفر از شاغلین و تشدید بحران اقتصادی این شهرستان گردیده است. لذا لزوم اصلاح دیدگاه‌ها و خارج کردن تعصبات و تبعیضات در تصمیمات و اختصاص بودجه از طرف مسئولین استانی و کشوری و همچنین حل مشکلات و برطرف کردن موانع سیاسی و مالی صنایع بزرگ تولیدی این شهرستان از خواسته‌های مطالبه‌گرایانه مردم می‌باشد. از این‌رو احیای این صنایع علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال برای بیش از هزاران نفر از جوانان این مرز و بوم، از مهاجرت گسترده مردم، به‌خصوص جوانان، مهندسین و متخصصین که اشتغال آنها وابسته به صنایع می‌باشد، جلوگیری خواهد کرد.

د: حوزه اجتماعی

رفاه اجتماعی تعبیری است که بیشتر به یک وضعیت چندجانبه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی معطوف می‌گردد و اساسی‌ترین نیازهای اجتماعی هر جامعه به شمار می‌رود که افراد جامعه باید از آن برخوردار باشند. در واقع یکی از وظایف اصلی دولت تأمین رفاه شهروندان می‌باشد. از این‌رو مردمان صبور سرزمین ماه و خورشید (خرامه) نه از وضعیت نابسامان اقتصادی که دولت‌ها، دولتمردان و مسئولین با تصمیمات و سیاست‌های غلط در این ۲۰ سال به وجود آورده‌اند راضی‌اند و نه از وضعیت اجتماعی و سیاسی حاکم بر این شهرستان رضایت دارند.

لذا برهمگان واضح و مبرهن است تأثیر بلامنازع اقتصاد بر اجتماع مردمان این سرزمین و بر هیچ کس پوشیده نیست. مهاجرت بیش از ۲۰ هزار نفر، خالی از سکنه شدن ۲۰ پارچه آبادی، پدیدار شدن معضلات اجتماعی همچون فقر، بیکاری، طلاق، کودکان کار، زنان بی‌سرپرست، مهاجرت و حاشیه‌نشینی که نتیجه تصمیمات و سیاست‌های غلط و غیرکارشناسی دولتمردان در دهه ۸۰ تا کنون بوده که باعث فروپاشی اقتصادی و اجتماعی این بخش از سرزمین مادری گردیده است. این عوامل از علل اصلی مهاجرت گسترده توده مردم، به‌خصوص نخبگان، مهندسین و متخصصین و در پی آن کاهش شدید جمعیت می‌باشد که برهم زننده توازن قدرت در رقابت‌های سیاسی و اجتماعی در سال‌های پیشین و پیش رو گردیده و خواهد گردید. این بی‌توجهی معنا‌دار و عدم پیگیری مطالبات مردمی از طرف مسئولین استانی نشان از وجود رانت و تبعیض سیاسی و اجتماعی نسبت به مردمان این بخش از سرزمین مادری را فریاد می‌زند که سال‌هاست در بدنه و ساختار مسئولین استان نهادینه شده است.

اما در این سال‌ها عوامل دیگری نیز بر طبل مهاجرت می‌کوبند. عدم اجرا و رعایت قانون حقوق شهروندی، همچون عدم دسترسی شهروندان و روستاییان به آب آشامیدنی سالم و پایدار، عدم وجود فضای سبز اجتماعی استاندارد، عدم وجود فضای تفریحی مناسب و استاندارد، عدم وجود امکانات فرهنگی و ورزشی و همچنین عدم وجود فضاهای آموزشی مناسب به ویژه در تابستان، از عوامل دیگری هستند که در کنار مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باعث تشدید مهاجرت و نارضایتی مردم از عملکرد دولت‌ها گردیده است. از این‌رو مطابق اصل ۱۳۴ قانون اساسی، مردم ولایت‌مدار شهرستان خرامه خواستار اجرای قانون حقوق شهروندی علی‌الخصوص اجرای کامل ماده ۲ بند "الف"، مبنی بر حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی و همچنین ماده ۸۹ و ۹۴ و ۹۵ بند "ض" قانون حقوق شهروندی، مبنی بر حق رفاه اجتماعی و همچنین پیگیری طرح استانی شماره ۱۳۰۷۰۰۲۰۴۶ با موضوعیت آبرسانی به شهرهای شیراز و خرامه از خط دوم آبرسانی از سد درودزن، که به پیوست شماره یک - اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، که این طرح از سال ۱۳۸۰ تاکنون دارای ردیف بودجه بوده و اجرای آن در بحث شهرستان خرامه تاکنون بلاتکلیف مانده است. لذا مردم صبور و انقلابی این شهرستان خواهان اجرای این مصوبه و درخواست نگاهی عادلانه به این بخش از سرزمین مادری را دارند.

لازم به ذکر است شهرستان خرامه نه در استان سیستان و بلوچستان بلکه در استان فارس و در ۷۵ کیلومتری شهر شیراز با جمعیتی بیش از ۶۰ هزار نفر واقع شده است.

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 339 نفر

  • صادق رسائیان خرامه

  • مسعود رنجبر خرامه

  • صدیقه قاسمی خرامه

  • راضیه جنگلی خرامه

  • محمد جواد رساییان خرامه

  • سیروس رساییان خرامه

  • جلیل جوکار شهرستان خرامه

  • محمدجواد بذرگر استان فارس،خرامه

  • محمد حسن زارع خرامه

  • بهمن زارعی خرامه

  • یحیی فاطمی خرامه

  • ایوب هادیپور خرامه

  • مهدی ایزدی خرامه

  • یوسف سهامپور خرامه

  • احسان زارعی خرامه

  • محمد امین ایزدی خرامه

  • حیدر زارع سلطانشهر کربال

  • مجسمه عارفی خرامه

  • غلامرضا ایزدی خرامه

  • محسن جاویدی آلسعدی خرامه

  • حسین شبانی خرامه

  • ابراهیم شهریار خرامه فارس

  • محمدرضا ایزدی خرامه

  • سهیلا ایزدی خرامه

  • جواد محمدی جابری خرامه

  • جهانگیر حفار خرامه

  • محسن ابراهیمی خرامه

  • میثم جوکار خرامه

  • محمداسماعیل زارع خرامه

  • امید لشنی خرامه.کربال

بحث و گفتگو

علی آرگینی : سلام . شاید یه امضا کمترین کار برای کمک به شما باشه ولی کارزارتون رو امضا کردم ، به امید رسیدن صدای شما هموطن عزیز . چرا که ما کسیو به جز همدیگر به رسوندن صدامون نداریم . لطف می کنید کارزار ما را هم در مورد مقابله با آلودگی نوری که اثرات بسیار بدی روی سلامتی و طبیعت آسمان شب می گذارد امضا بفرمایید . یه امضا چیزی نیست ممنونم https://www.karzar.net/118160
💬 پاسخ
صادق رسائیان در پاسخ به علی آرگینی: حتما با کمال میل ....متشکرم
💬 پاسخ
مریم کمال : حمایت شد. ممنون می شم از کارزار من برای سر و سامان دادن به وضعیت نامه رسانی در تهران حمایت کنید https://www.karzar.net/146084
💬 پاسخ
ظاهر بلوچ شیرزائی : https://www.karzar.net/143579 از کارزار شما حمایت کردم لطفا از کارزارم حمایت کنید ممنون میشم همراهی ام کنید تشکر ثوابی در راه خدا براتون میشه اجرکم عندالله کارزار دانشگاه فرهنگیان است
💬 پاسخ
صادق رسائیان در پاسخ به ظاهر بلوچ شیرزائی: بنده قبلا به این کارزار رای داده بودم
💬 پاسخ
میلاد رفیع بخش : این کارزار امضا شد لطفا کارزار برای نجات شهرستان نطنز هم امضا کنید: https://www.karzar.net/137296
💬 پاسخ
صادق رسائیان در پاسخ به میلاد رفیع بخش: چشم ممنون توجه جنابعالی
💬 پاسخ
مصطفی مظفری : سلام عرض ادب خدمت مسولین محترم لطفادرحق مردم شریف خرامه کوتاهی نکنیدچرابایدبابحران آب مواجه باشند؟
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: