⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست تصویب قانون منع ازدواج کودکان
◻️ درخواست انتصاب آقای رضا رحمانی به‌عنوان استاندار آذربایجان شرقی
◻️ درخواست اصلاح بخشنامه غیرکارشناسی در خصوص تغییر ماده‌ی ۳ معافیت از طرح

درخواست اجرای قانون برنامه بودجه در خصوص امتیاز واردات خودروی جانبازان

#جانبازان

درخواست اجرای قانون برنامه بودجه در خصوص امتیاز واردات خودروی جانبازان

بسمه تعالی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

با عرض سلام؛

آرزوی موفقیت در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تبریک به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان ریاست محترم جمهور احتراماً به استحضار می‌رساند مطابق وعده‌های حضرتعالی در هنگام تبلیغات انتخاباتی پیرامون اجرای دقیق قوانین و مقررات و همچنین پیرو فرامین ابلاغیه از طرف مقام معظم رهبری در خصوص خانواده شهدا و ایثارگران احتراماً به عرض آن مقام عالی می‌رساند در سال‌های گذشته قوانین مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران علی‌رغم هزینه‌ها و تلاش‌های فراوان به هیچ عنوان اجرا نشده و آن قسمت از قانون که احتمالاً طبق نظر مسئولین انجام پذیرفته است ویژه افراد خاص بوده است چرا که در ماده واحده‌ی قانون حالت اشتغال آمده است مستخدمین دولت که به جبهه اعزام، شهید جانباز و یا آزاده از کار افتاده کلی می‌گردند به منزله شاغل بوده و همانند شاغلین از کلیه حقوق و مزایا برخوردار می‌باشند مطابق به این ماده احکام حقوق خانواده شهدا و ایثارگران باید همتراز از کادر نیرو‌های مسلح محاسبه و ابلاغ گردد و همانند آنها مشمول پاداش پایان خدمت، مرخصی، اضافه کار پاداش‌های مناسبتی، استفاده از تعاونی‌های مسکن و مصرف و.... برخوردار شوند اما هیچ گاه این قانون اجرا نشده است لذا با عنایت به شرح فوق نظر جنابعالی را به موارد ذکر شده جلب نموده و خواهشمندیم در دوره تصدی جنابعالی قانون به صورت کامل اجرا شده و موارد ذیل و سایر مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران نیز مورد توجه قرار گیرد.

۱- انتخاب فردی کاردان مدیر و مدبر مطلع از وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران به عنوان ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران به طوری‌که فرد انتخاب شده همواره به دنبال انجام تکلیف بوده و نه رفع تکلیف و جلب رضایت مسئولین

۲- تقویت معاونت حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران به نحوی که بدون هیچ اغماض پیگیر منافع و مطالبات خانواده معظم شهدا و ایثارگران باشد نه مدافع دولت و بنیادشهید

۳- اجرای دقیق و کامل قوانین وضع شده مربوط به ایثارگران و ابطال آن دسته از قوانینی که با منافع خانواده شهدا و ایثارگران و آزادگان در تضاد است (پیشنهاد می‌شود نامه‌ای به کلیه‌ی انجمن‌های شاهد و ایثارگر زده شده و از آنها نکات حقوقی مدنظرشان را بدون هیچ گونه وابستگی به سازمان‌های دولتی اعلام دارند).

۴- افزودن والدین، فرزند و همسر جانبازان ۷۰ درصد به خانواده شاهد در ماده‌ی ۱قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

۵- واگذاری زمین مسکن رایگان به آن دسته از خانواده شهدا و ایثارگران و فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد مطابق ماده ۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بدون قید شرط و بدون بهانه (چنانچه زمین و مسکن کافی در محل شهر اقامت متقاضی وجود ندارد می‌توان مطابق ماده۴ قانون جامع هزینه قیمت زمین متناسب با محل زندگی و یا از زمین‌های شهرهای مجاور استفاده نمود).

۶-افزایش وام مسکن ویژه‌ی خانواده شهدا و جانبازان مطابق با تورم سالیانه کشور

۷- پرداخت کلیه‌ی هزینه‌های درمانی و تجهیزات توانبخشی و تجهیزات بهداشتی مصرفی خانواده شهدا و ایثارگران و آزادگان بدون هیچ عذر و بهانه و بدون مراجعه به شرکت‌های بیمه مطابق ماده۱۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مانند هزینه‌های دندانپزشکی عینک فیزیوتراپی، رادیولوژی، آزمایش و.... (در سالهای گذشته خانواده شهدا،جانبازان و آزادگان جبور به دریافت فاکتور جهت ویزیت و تهیه دارو بوده و با ایاب ذهاب و هزینه و مشکلات مربوط به آن شخصیت آنها خورد شده و در نتیجه نیز با بهانه‌های بسیار بسیاری از این مبالغ پرداخت نمی‌گردیده است)

۸- پرداخت حق پرستاری پس از فوت و یا شهادت جانبازان به همسر یا والدین جانبازان مطابق ماده ۲۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران(پیشنهاد می‌گردد تبصره‌ای با این عنوان به ماده ۲۶ قانون جامع اضافه گردد)

تبصره: حق پرستاری جانبازان پس از شهادت قطع نمی‌گردد

۹- افزایش حق همیاری مطابق ماده ۲۶ قانون خدمات رسانی به ایثارگران(متاسفانه حدود ۴ سال است مبلغ حق همیاری هیچ تغییری نکرده است

۱۰-پرداخت حقوق معادل کادر نیرو‌های مسلح به آن دسته از جانبازانی که احکام آنها توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح صادر و توسط بنیادشهید پرداخت می‌گردد

۱۱- پرداخت حقوق حالت اشتغال به آن دسته از جانبازانی که پیش از اعزام به جبهه شاغل نبوده‌اند و پس از آن با تلاش خود به هرشکل و عنوانی جذب دستگاه‌های دولتی و غیردولتی گردیده اند

۱۲- پرداخت حقوق حالت اشتغال مطابق کادر نیرو‌های مسلح به آن دسته از جانبازانی که بر اثر بمباران، حضور در منطق جنگی، ترور به عنوان جانباز از کار افتاده کلی محسوب و حقوقشان توسط بنیاد شهید پرداخت می‌گردد

۱۳- پرداخت حقوق حالت اشتغال و معادل‌سازی حقوق آن دسته از جانبازانی که پیش از اعزام از تأمین اجتماعی حقوق دریافت نموده و هیچ گاه حالت اشتغال در بنیاد و یا تأمین اجتماعی نشده‌اند

۱۴- اجرای قانون حالت اشتغال و معادل‌سازی حقوق آن دسته از جانبازان وظیفه که پس از مجروحیت از سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح حقوق مستمری از کار افتادگی دریافت می‌نمایند

۱۵- اصلاح ماده ۳۹ قانون خدمات رسانی به ایثارگران به نحوی که پس از شهادت جانباز و یا رزمندگان حقوق آنها از دستگاهی پرداخت شود که با آنها رابطه استخدامی دارند

۱۶- اعطاء و ابلاغ درجه و پذیرش مدرک تحصیلی به آن دسته از جانبازانی که به عنوان درجه‌دار یا افسر جذب سازمان‌های تابع نیرو‌های مسلح شده‌اند

۱۷- اعطاء رتبه و پذیرش مدرک تحصیلی آن دسته از جانبازانی که از دستگاه‌های دولتی به عنوان بسیجی به جبهه اعزام گردیده و حالت اشتغال شده‌اند.

۱۸- پرداخت پاداش پایان خدمت و هزینه‌های مرخصی استفاده نشده همانند شاغلین نیرو‌های مسلح و مطابق ماده واحده قانون حالت اشتغال و ماده ۵۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران.

۱۹- اعطاء کارت اتکا مطابق کادر نیرو‌های مسلح به خانواده شهدا وظیفه و آن دسته از جانبازانی که به صورت بسیجی به جبهه اعزام شده‌اند.

۲۰-پرداخت پاداش‌های مناسبتی و سبد کالا همانند کامندان دولت.

۲۱- پرداخت پاداش پایان خدمت به آن دسته از جانبازان تبصره۱ که بر اثر بمباران و یا حضور در مناطق جنگی و ترور و.... جانباز شده و حقوق خود را از بنیاد شهید دریافت می‌کنند.

۲۲- استفاده از وسایل ناوبری هوایی، ریلی و جاده‌ای شخصی و دولتی به صورت نیم بها بدون قید و شرط عذر بهانه و سهمیه بندی.

۲۳-اعطاء نشان ایثار و مستمری مربوط به آن مطابق ماده۶۵ قانون خدمات رسانی به ایثاگران به آن دسته از خانواده شهدا جانبازان و آزادگان که در سال‌های گذشته از دریافت این نشان محروم مانده‌اند.

۲۴- پرداخت هزینه‌های تجهیزات و کمک تحصیلی به آن دسته از خانواده شهدا جانبازان و آزادگان و فرزندان آنها که در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل بوده و شهریه پرداخت نمی‌کنند.

۲۵- بالابردن سهمیه‌ی ورود به دانشگاه‌های دولتی ویژه‌ی خانواده جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر به دلیل تحمل صدمات و دشواری‌های جانباز و خانواده آن(برابر بودن سهمیه بین فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و ۷۰ درصد به دلیل وضعیت‌های روحی و دشواری‌های زندگی امری نا عادلانه می‌باشد).

۲۶- پرداخت شهریه‌ی آن دسته از خانواده شهدا و ایثارگران که در دانشگاه‌های آزاد و پردیس مشغول به تحصیل می‌باشند.

۲۷-پیش‌بینی اردو‌های فرهنگی سیاحتی و زیارتی(داخل و خارج کشور) جهت استفاده خانواده معظم شهدا و خانواده ایثارگران (متاسفانه در سال‌های گذشته هیچ توجهی به اردوی جانبازان نشده است و باعث ناراحتی و پدید آمدن مشکلات روحی در این قشر معزز گردیده است).

۲۸-پرداخت وام‌های ضروری به مقدار مناسب به خانواده‌‎ی محترم شهدا و ایثارگران.

۲۹- استفاده جانبازان ۷۰ درصد از امکان ورزشی و تفریحی عمومی دولتی مانند شهرهای بازی استخرها سینماها اقامتگاه‌هاو باشگاه‌های ورزشی دولتی و یا آن دسته اماکن دولتی که به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

۳۰- جذب جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر به عنوان هیئت علمی در دانشگاه‌ها جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کار درمانی ویژه جانبازان.

۳۱- گذاشتن مشاوره حقوقی به طور مستمر و مشاوره تربیتی خانواده جهت بررسی مشکلات و رفع آنها ویژه خانواده شهدا و ایثارگران و آزادگان.

۳۲- ایجاد کلینیک روانشناختی و روانشناسی بالینی و مشاوره خانواده و آموزش‌های مناسب نحوه برخورد با ایثارگر به صورت رایگان و مستمر ویژه خانواده‌های معزز شهدا جانبازان و آزادگان.

۳۳- پرهیز از تبعیض بین جانبازان با شرایط مختلف (متاسفانه در سال‌های گذشته ویلچر به عنوان نماد جانبازی شناخته شد و به سایر جانبازان توجهی نمی‌شود).

۳۴- توزیع عادلانه منابع به نحوی که جانبازان در هر سازمانی که هستند خدمات یکسان فرهنگی و رفاهی دریافت کنند(بغضی از دستگاه‌های نیرو‌های مسلح جانبازان خود را رها نموده و در مقابل دستگاهی دیگر دائما در حال خدمت رسانی به ایثارگران خود می‌باشد که باعث نگرانی و ناراحتی اقشار مختلف ایثارگری شده است.

۳۵- پرهیز از دسته بندی در اترائه خدمات به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و آزادگان مانند شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی، شهدا و جانبازان مدافع حرم، شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی، شهدا و جانبازان ترور، شهدا و جانبازان امنیت.

۳۶- ساخت و تجهیز آسایشگاه جهت نگهداری جانبازان به ویژه جانبازان مونث و جانبازان سالخورده.

۳۷- مدیریت آسایشگاه‌های جانبازان سراسر کشور به نحوی که همه اقشار جانبازی در صورت نیاز بتوانند از آسایشگاه‌ها استفاده کنند(متاسفانه در سالهای گذشته برخی از آسایشگاه‌ها به عده‌ی خاصی از جانبازان اختصاص یافته است).

۳۸-توجه ویژه به آموزش عمومی در مدارس شاهد و پرداخت هزینه‌های سرویس تغذیه و تجهیزات آموزشی به آن دسته از فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان که در مدارس شاهد یا غیرانتفاعی حضور می‌یابند.

۳۹- پرداخت هزینه‌های مربوط به کمک آموزشی و کلاس‌های تقویتی زبان و مهارت آموزی به فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد.

۴۰- برگزاری جلسه توسط تشکل‌های شاهد ایثارگر با حضور کلیه اعضای آنها با ریاست جمهور حداقل یکبار در سال.

۴۱- اختصاص سهمیه سوخت( بنزین) همانند سالهای گذشته به جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر.

۴۲- بازگرداندن اموال و سازمان‌های جدا شده از بنیادشهید و امور ایثارگران مانند بنیاد مستضعفان.

۴۳- نظارت دقیق بر هزینه‌های بنیادشهید.

۴۴- بازبینی پرونده‌های مربوط به جانبازان و شهدا و احراز مجدد آنها (متأسفانه در سال‌های گذشته بسیاری از افراد دیده شده‌اند که با جعل و روش‌های دیگر خود را به عنوان جانباز یا شهید جا زده اند).

۴۵-پرهیز از بالابردن جمعیت بی‌رویه خانواده شهدا و جانبازان (مانند افزودن فاجعه منا و سانحه هواپیمایی و... به خانواده شهدا و جانبازان).

۴۶- انتقال محل کارفرزندان شهدا و جانبازان به نزدیک‌ترین اداره محل سکونت.

۴۷- ارائه تجهیزات توانبخشی مناسب به آن دسته از جانبازانی که به دلیل از دست دادن عضوی از بدن و برای حضور در اجتماع و استقلال خود نیاز به این تجهیزات دارند(در سال‌های گذشته با بهانه‌های متعدد تجهیزات مورد نیاز جانبازان ویژه را ارائه نداده و باعث زحمت و گوشه‌گیری ایثارگران شده‌اند.

۴۸- ارائه دارو‌ها و مواد مصرفی و بهداشتی به طور مستمر به آن دسته از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان که به دلیل شرایط جسمی خاص نیاز به دارو‌ها و اقلام خاص دارند.

۴۹- برداشتن موانع جهت اعزام جانبازان به خارج از کشور جهت درمان‌های نو.

۵۰-اجرای دقیق و کامل قانون در مورد خودروی ایثارگران طبق ماده ۴۵ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون برنامه بودجه کشور و برخورد شدید و جدی با افرادی که بر سر اجرای این قانون سنگ اندازی کرده‌اند.

۵۱- تبدیل وضعیت فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان به طور کامل و نظارت بر اجرای آن و برخورد جدی با دستگاهایی که این قانون را رعایت نکرده و نمی‌کنند.

با عنایت به شرح فوق نظر جنابعالی را به موارد ذکر شده جلب نموده و خواهشمندیم در دوره تصدی جنابعالی قانون به صورت کامل اجرا شده و موارد ذیل و سایر مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران نیز مورد توجه قرار گیرد.

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 593 نفر

  • مریم سعیدی

  • طاهر سید احمدی

  • حوری علاءالدینی

  • روح اله حسن بیگی

  • مقصود قاسم‌زاده قصرالدشتی

  • شایسته دهقانی

  • فاطمه دهقانی

  • حسین نورائی

  • سپهدار فرامرزی

  • عزت الله فلاح

  • جبار همتی

  • شرهان چراغی

  • علی خزیمه

  • حسین وفا

  • حمزه نوذری

  • حسین معصومشاهی

  • امین حق ویر دی زاده

  • عبدالسعید دهقانی

  • صادق سعدی

  • عبدالله دانشمند

  • حامد چترایی

  • مینا حسینوند

  • سعید علیمرادی میرحصاری

  • مهدی جم

  • مریم حیدریان

  • محمد ولی پور فیروز سالاری

  • حامد جباری

  • رضا انصاری

  • احمد زرین

  • طیبه چراغی

بحث و گفتگو

دریا دهقان : درود بر همه جانبازان چند شب پیش یه گله سگ به پدر جانباز من حمله کردند و خدا رحم کرد که یک رفتگر شهرداری به کمک پدرم آمد لطفا کارزار جمع آوری و عقیم سازی سگ و گربه های خیابانی را امضا کنید و حمایت کنید https://www.karzar.net/148942
💬 پاسخ
علی آرگینی : سلام . شاید یه امضا کمترین کار برای کمک به شما باشه ولی کارزارتون رو امضا کردم ، به امید رسیدن صدای شما هموطن عزیز . چرا که ما کسیو به جز همدیگر به رسوندن صدامون نداریم . لطف می کنید کارزار ما را هم در مورد مقابله با آلودگی نوری که اثرات بسیار بدی روی سلامتی و طبیعت آسمان شب می گذارد امضا بفرمایید . یه امضا چیزی نیست ممنونم https://www.karzar.net/118160
💬 پاسخ
مریم کمال : حمایت شد. ممنون می شم از کارزار من برای سر و سامان دادن به وضعیت نامه رسانی در تهران حمایت کنید https://www.karzar.net/146084
💬 پاسخ
ظاهر بلوچ شیرزائی : https://www.karzar.net/143579 از کارزار شما حمایت کردم لطفا از کارزارم حمایت کنید ممنون میشم همراهی ام کنید تشکر ثوابی در راه خدا براتون میشه اجرکم عندالله کارزار دانشگاه فرهنگیان است
💬 پاسخ
خسروی علی : شما از قرار جانبازان اعصاب و روان ۳۰درصد را ندیده آید جانبازان اعصاب و روان بزرگترین نا حقی به آنها هست چرا که از نظر جنسی مثل جانباز ۷۰درصد هستند
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: