درخواست رسیدگی به مطالبات مدنی و مشکلات معیشتی پرستاران

#اعتراض_پرستاران

درخواست رسیدگی به مطالبات مدنی و مشکلات معیشتی پرستاران

جناب آقای دکتر پزشکیان

ریاست جمهوری محترم

با عرض سلام،

احتراما مطالبات مدنی پرستاران به علت مشکلات معیشتی که باعث نارضایتی جامعه بزرگ پرستاری کشور شده، به شرح ذیل است:

۱. تصحیح و تجدید نظر در مبلغ احکام پرستاری و تطبیق احکام با پرستاران سایر ارگان‌ها از جمله شرکت نفت با توجه به یکسان بودن کار.

۲. برقراری فوق‌العاده خاص با ضریب ۳.

۳. اجرای صحیح قانون تعرفه‌گذاری پرستاری.

۴. برقراری کارانه حذف شده.

۵. تصحیح حق مسکن در احکام پرستاری.

۶. عدم اضافه کار اجباری طبق قانون و آراء متحده دیوان عدالت اداری.

۷. اجرای صحیح قانون ارتقاء بهره‌وری و حذف حضور فیزیکی و غیر فیزیکی.

۸. اجرای صحیح قانون مشاغل سخت و امکان بازنشستگی پرستاران با ۲۰ سال سابقه.

۹. تعطیلات موسمی و کاهش ساعات کاری که توسط مقامات مربوطه به صورت مقطعی اعلام می‌گردد، نظیر بدی آب و هوا و ایام ماه مبارک رمضان، به مرخصی سالانه افزوده گردد.

۱۰. تمامی آیتم‌های فوق به صورت شفاف در فیش حقوقی درج شده و با توجه به تورم هر ماه تسویه گردد.

۱۱. تسویه حساب تمامی معوقات مالی پرستاری تا کنون.

با توجه به مشکلات مالی پرستاران شریف کشور که سال‌ها برای احقاق حقوق قانونی خود مسیرهای مختلف قانونی را پیموده و هر بار بدون نتیجه مانده‌اند و هر روز قانون جدیدی برای اعمال فشار بر پرسنل شریف و خدوم پرستاری وضع شده، لذا از مقامات مربوطه مجلس شورای اسلامی خواستار برقراری جلسات اضطراری در خصوص مطالبات مالی پرستاری بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و خواسته‌های مدنی جامعه پرستاری و بذل توجه ویژه مقامات مربوطه می‌باشیم. امید که نتیجه مطلوب از پس سالیان متعدد مطالبه‌گری حاصل گردد.

34%
66 درصد مانده تا قرار گرفتن در لیست پیگیری ویژه کارزار
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 10201 نفر

  • معراج بهزادیان

  • عرفان ناصری

  • محمد زمانیان

  • طیبه نوروزی

  • نوید حسنعلی

  • یحیی وفایی نژاد

  • احمد کریمی

  • سارا رضایی بانیانی

  • فریبا نیک منش

  • مدینه زارع مویدی

  • مهسا قاریی

  • وستا سالکی

  • سیروس عباسی

  • مهناز عباسی

  • معصومه عسکری

  • اسماعیل آبسالان

  • زهرا رزمی

  • عظیمه خیراندیش

  • س نظری

  • فاطمه خسینی

  • جلال روان شاد

  • مسعود دهقانی

  • زینب محمودی کوشکقاضی

  • زهرا سجادیان

  • پروین دهقانی نژاد

  • سوزان تيموردواني

  • فاطمه سهرابی شورجه

  • لیلا امری

  • ژاله اسپرغم

  • بهار کریمی

بحث و گفتگو

علی آرگینی : سلام . شاید یه امضا کمترین کار برای کمک به شما باشه ولی کارزارتون رو امضا کردم ، به امید رسیدن صدای شما کادر درمان عزیز . چرا که ما کسیو به جز همدیگر به رسوندن صدامون نداریم . لطف می کنید کارزار ما را هم در مورد مقابله با آلودگی نوری که اثرات بسیار بدی روی سلامتی و طبیعت آسمان شب می گذارد امضا بفرمایید . یه امضا چیزی نیست ممنونم https://www.karzar.net/118160
💬 پاسخ
یاسمن فرزان : ) محیط بیمارستان به علت حضور پررنگ بیماری و مرگ، چنان هست که هرکسی در آن دنبال وسیله ای می گردد که روحیه خود و دیگران را به زور هم که شده، بهبود بخشد. قبلا هم در این باره نوشته ام. این که همراه مریض برای غذای بیمارستان اون طوری سر ودست می شکند و بالا پایین می پرد نه از ندید-بدید بودن و گدا-گشنگی او، بلکه از تمایل او برای اندکی شادی و امید در محیط حزن انگیز بیمارستان هست. آرایش کردن یکی از راه هایی هست که خانم ها در زمانی که در شرایط سختی قراردارند و به لحاظ روحی کم می آورند روحیه خود را حفظ کنند. اگر می بینید پرستاران در پی آرایش هستند در درجه اول برای حفظ روحیه خودشان هست و در درجات بعدی برای دیگران. معجزه ای که آرایش-به خصوص ماتیک قرمز روشن- روی روحیه بیمار می کند وصف ناپذیر هست. خودم شاهد بودم که کودکی ۲۰ ماهه که به علت بیماری هشیاری و تعادل خود را ازدست داده بود به شوق ماتیک قرمز همراهش بلند شد و ایستاد و چند قدم برداشت و چهره اش دوباره به لبخند نشست! مردان خودشیفته گمان می برند زنان برای جلب توجه آنان آرایش می کنند. حال آن که زنان بیشتر برای دلشان خود آرایش می کنند. اثرات مثبت بر روحیه بیماران -اتفاقا برای روحیه کودکان بیمار- چنان زیاد هست که پرستاران به تجربه دریافته اند باید به ظاهر خود برسند. بر اساس این که پرستاران آرایش می کنند آنها را ناشایست برای حقوق مکفی ندانید.
💬 پاسخ
یاسمن فرزان : ) درسته که بسیاری از پرستاران به هنگام کنکور تمایل داشتند که به جای پرستاری پزشکی قبول شوند. اما علی الاصول این موضوعی مربوط به ۱۸ سالگی است. اگر پزشک و پرستار هرکدام بر اساس خدمتی که به جامعه می کنند منزلت داشته باشند این موضوع در سن ۳۰سالگی به بالا نباید دغدغه باشد. اگر دغدغه بماند (که متاسفانه باقی می ماند)، از اختلاف حقوق نامتناسب بین پزشک و پرستار ناشی می شود. البته حقوق و درآمد پزشک باید از پرستار بالاتر باشد اما نه این قدر. و مهمتر این که مینیمم حقوق پرستار باید مکفی باشد. احیانا اگر دکتری اسم در کرد و ثروت افسانه ای به هم زد اشکالی ندارد. ما که بخیل نیستیم! ولی حقوق مینیمم پرستار باید کفاف مخارج را بدهد. مهم این هست. اگر چنین باشد دیگه حسرت پزشک شدن برای قشر پرستار در سن بالای سی سالگی، خیلی موضوعیت نخواهد داشت. مگر در مورد تک و توک افرادی که ضعف شخصیت دارند. ۴) طبیعی است که خانم های پرستارمجرد تمایل به ازدواج با آقایان دکتر مجرد داشته باشند. به هزار و یک دلیل که شما خود بهتر می دانید یک پزشک مرد برای یک پرستار زن می تواند جذابیت داشته باشد. در جامعه امروز ما که دیگه نه تنها «نخ دادن» در این موارد منفی تلقی نمی شود بلکه حتی خواستگاری دختر از پسر هم در جامعه ما- حتی در بین قشر محافظه کارتر جامعه ما- پذیرفته شده است. آنان که این موضوع را دستاویز تحقیر پرستاران و سپس انکار حقوق آنها می کنند در فضای ذهنی پنجاه سال پیش می زیند. از نظرشان پرستار زن هست و پزشک مرد و اولی در پی «تور کردن» دومی است. حال آن که الان درصد بزرگی از پزشکان (نزدیک ۵۰ درصد) خود زن هستند و ۲۵ در صد پرستاران هم مرد هستند. اگر هم احیانا رابطه خارج از قاعده و غیراخلاقی ای بین پرستار زن و پزشک مرد صورت بگیرد، ده ها برابر پرستار پزشک مقصر است. در مناسبت قدرت پزشک مرد هست که دست بالا را دارد نه پرستار زن. کسی که در مناسبات قدرت دست بالا را دارد طبعا مسئولیت بیشتری هم دارد. چه معنا دارد که پرستاری را که از هر نظر قدرت کمتری دارد
💬 پاسخ
یاسمن فرزان : 1) خستگی و خواب آلودگی پرستاران طبعا از طولانی بودن شیفت های آنها نشات می گیرد. مسئولان باید پرستاران بیشتری استخدام کنند و با بالا بردن حقوق پرستاران از تغییر شغل آنها جلوگیری کنند تا شیفت های طولانی به پرستاران کشور تحمیل نشود. ۲ّ) اعتصاباتی نظیر آن چه که پرستاران یا معلمان ترتیب می دهند نشان از تشکل یافتگی و آگاهی صنفی و قابلیت کار گروهی این دو قشر دارد. این که سایر اقشار تحصیلکرده که حقوق ناچیز دارند دست به چنین اعتراضاتی نمی زنند دلیل بر نجابت آنها نمی شود. نشانه آن هست که فرهنگ کارگروهی و مطالبه گری صنفی ندارند. اغلب چنان گرفتار تکروی ها و زیرآب زنی ها و کیش شخصیت و سایر صفات منفی هستند که نتوانسته اند چنین تشکل یافته اعتراض کنند. به جای آن در پستوی خانه یا در گوشه فضای مجازی غرولند می کنند و ناله سر می دهند. شجاعت اخلاقی دو قشر معلم و پرستار در شکل دادن اعتراضاتی که انواع و اقسام تبعات خطرناک برایشان در پی دارد ستودنی است. اگر من نوعی- با این که پرستار نیستم- به طور ویژه اعتراضات پرستاران را دنبال می کنم و از آنها حمایت می نمایم به آن دلیل هست که نیک آگاهم که اگر پرستاران شغل خود را در ایران ترک کنند نظام سلامت در ایران نابود می شود و دود آن به چشم شهروند عادی چون من می رود که- در هر صورت- روزی سرو کارم به بیمارستان خواهد افتاد
💬 پاسخ
یاسمن فرزان : توهین ها بر اساس چند واقعیت هستند: ۱) خستگی و خواب آلودگی پرستاران در سر کار، ۲) عدم اعتصاب سایر اقشار تحصیلکرده که حقوق ناچیز دارند، ۳) تمایل بسیاری از پرستاران به پزشک بودن به جای پرستار بودن، ۴) تمایل پرستاران زن به ازدواج با پزشکان مرد، ۵) علاقه پرستاران به آرایش. اینها واقعیاتی هستند که غیرقابل انکارند. اما دستاویز قرار دادن آنها برای تحقیر پرستاران و زیر سئوال بردن اهمیت این قشر زحمتکش و مطالباتشان، ریشه در جامعه توسعه نیافته مردسالار ما دارد که تمایلات ضد زن و ضد تشکل های مدنی دارد. در نوشته های بعدی ام یک به یک ۵ مورد بالا را بیشتر می شکافم و نشان می دهم نه تنها نباید دستاویز تحقیر پرستاران باشند بلکه هرکدام از آنها نشان می دهد مطالبات پرستاران باید در صدر اولویت ها قرار گیرند.
💬 پاسخ
یاسمن فرزان : کارزار حمایت از پرستاران بخش نظرات نیز دارد. امروز نظرات را نگاه کردم و دیدم اغلب نظرها، نه در جهت حمایت از پرستاران، بلکه در جهت کوبیدن و تحقیر پرستاران و زیر سئوال بردن کوشش های آنها برای احقاق حق آنهاست. فحاشی ها و توهین ها را در اغلب موارد باید نشنیده گرفت و پاسخ نداد. اما در این مورد توهین هایی که به پرستاران شده در واقع بد بیان کردن و بد تحلیل کردن یک سری واقعیت های انکار ناپذیر هست. از سوی دیگر چه من و شما بخواهیم این توهین ها را در سایت کارزار نادیده بگیریم چه پاسخ گوییم، چنین قضاوت های منفی ای علیه پرستاران در بین بسیاری از هموطنان وجود دارد. منتهی بیشتر آنها مودب تر از آنند که بر زبان آورند. برخی هم به زبان می آورند اما نمی نویسند. اتفاقا خوب شد که یک عده در بخش نظرات آن قضاوت های منفی را صراحتا نوشتند. حال می توانیم به همه آنها بپردازیم و قضاوت ها را نقد نماییم.
💬 پاسخ
اردشیراریایی نژاد : https://www.karzar.net/150816 درود از شما میهن پرستان تقاضا دارم که این کارزار را امضاو پخش کنید
💬 پاسخ
حمید محمدی : درخواست برابری حقوق همه کارمندان با کارمندان نفت و فولاد و پتروشیمی https://www.karzar.net/148314
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع درخواست بازنگری در پرونده ساخت و ساز غیر قانونی در بافت تاریخی تجریش و همچنین کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
ناشناس ‌ : اخراج افغان ها از ایران، امضا کنید برای ایران https://www.karzar.net/136819
💬 پاسخ
عمید ربیعی : خیلی از کارکنان تحصیل کرده از پرستاران کمتر میگیرند این کارها را نمیکنند من دیدم پرستاران اصلان به بیمارها رسیدگی نمیکنند مریض در حال مرگ است آنها خواب هستند
💬 پاسخ
یک شهروند : یک مشت عقده ای که دلشون میخواست دکتر بشن ولی نشدن. حالا هم همه ش خودشون رو با پزشکها مقایسه می کنند و طلبکارند. برای بیمارها هم هیچ کاری نمی کنند. مخصوصا پرستارهای زن که فقط سرخاب سفیداب می کنند برای تور کردن دکترها. خدا به همون تختهای بیمارستان دچارشون کنه.
💬 پاسخ
سارا سین در پاسخ به یک شهروند: خدا شفات بده با این طرز فکرت امیدوارم کارما شو پس ندی
💬 پاسخ
م ناشناس در پاسخ به یک شهروند: مطمئن باشید نتیجه حرف هایی که زدید رو تو همین دنیا میبینید چون حق میلیون ها نفر انسان به گردنتون افتاد حقوق پرستار رسمی دولت با سابقه بالا در مقایسه با سایر کارمند ها خیلی پایین تره اضافه کار اجباری ساعتی ۲۰ هزار تومن طبق قانون نباید اصلا اضافه کار اجباری باشه زندگی نداریم تو تعطیلات و همه بحران ها خط مقدم هستیم همه شغل ها محترم هستن و سختی خودشون رو داره ولی پرستار هم انسان هست چرا باید از همه طرف تحت فشار باشه هم اضافه کار اجباری و گذاشتن از زندگی و خانواده برای کار ،هم ندادن حقوق چرا باید همون حقوق کم رو هم مدام عقب بندازن و دیر بریزن حق مسکن ماهی ۱۰۰ تومن شما برو سوپر برا بچت چیزی بخر ببین میتونی ؟ ما هم کارمند دولت هستیم روز پرستار برای کارمند آب عیدی ریختن برای ما هیچی خودمون پول میزاریم تا برای دل خودمون حداقل جشن برگزار کنیم کارهایی که مربوط به ما نیست رو به گردن ما انداختن و باید جای سایر رده ها که نیستن همه پوشش بدیم چرا باید اقداماتی که تو شرح وظایفمون نیست رو انجام بدیم و تعرفه اش رو برای پزشک محاسبه کنن جالبه همه هم از پرستار طلبکارن پرستار باید درگیر ثبت سیستمی و پرونده ای و هزاران مورد و پاسخگوی کار اشتباه سایر رده ها باشه
💬 پاسخ
زینب شیروانی : چرا در مورد ترمیم مبلغ اضافه کار بیست هزار تومنی صحبت نشده
💬 پاسخ
عمید ربیعی : مخافم خیلی به پرستاران رسیدگی میکنید به نهادهای دیگر برسید حالا دیدن پزشکیان وزیر بهداشت بوده میخواهند سواستفاده کنند مخالم
💬 پاسخ
احمد باقری در پاسخ به عمید ربیعی: آخرش مخافی یا مخالی؟
💬 پاسخ
سعید باقری در پاسخ به عمید ربیعی: وقتی بیمار شدی و تو بیمارستان بستری شدی هم این حرفو میزنی؟من کارگرم و پرستار نیستم اما وضعیت سختی کار پرستاران قابل مقایسه با شغل من نیست خیلی سخته
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


بازتاب در انصاف‌نیوز:

دلیل اعتراضات پرستاران مشهد

روزنامه جهان صنعت

بازتاب در روزنامه جهان صنعت:

قصه پرغصه پرستاران

ارسال برای رسانه‌ها

با استقبال ۵ هزار نفری، خبر این کارزار مهم برای رسانه‌ها ارسال شد

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: