درخواست توجه و نگاهی ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

#سازمان_آموزش_فنی_و_حرفه_ای_نیازمند_نگاه_ویژه

درخواست توجه و نگاهی ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی
جناب آقای دکتراحمد میدری

با سلام و تحیات؛

ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون و عرض تبریک در استقرار دولت چهاردهم، به استحضار می‌رساند سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، به‌عنوان مهم‌ترین متولی آموزش مهارتی در کشور و تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشد که مسئولیت تأمین نیروی کار ماهر فنی و به تعبیر رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) "پنجه‌های کارآمد" و متخصص مورد نیاز بازار کار داخلی و بین‌المللی دارد.

اینجانبان متخصصین، کارشناسان و کارکنان با تجربه و متعهد این مجموعه، سالیان مدیدی است که جهت رشد و شکوفایی کشور در تلاش هستیم تا مشکلات و آسیب‌های این حوزه کاهش پیدا کند. غفلت و کم‌توجهی در این حوزه، نداشتن جایگاه حاکمیتی، فقدان فرهنگ مهارت در جامعه، ناتوانی در مدیریت مهارت با تصمیم‌گیری در خلاء و تحمیل نظام ارباب رعیتی بر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، فقدان برنامه‌ریزی و چشم‌انداز استراتژیک و در نهایت کمبود توام دانش مدیریتی و اعتبارات را می‌توان از مهم‌ترین مشکلات حوزه مهارت‌آموزی به شمار آورد.

اما آنچه در سال‌های اخیر بدنه کارشناسی و متخصص این سازمان را آزرده خاطر نموده است، استفاده از تیم مدیریتی خارج سازمانی ناآشنا با ماهیت سازمان و مدیریت‌های منفعل داخل سازمانی است که در عمل فاقد کارآیی لازم بوده و نتوانسته با بدنه ارتباط مؤثر برقرار نماید. به همین دلیل می‌بایست برای تغییر و ترمیم در نظام مهارت‌آموزی کشور، رویکرد استفاده از زنجیره صاحب‌نظران، نخبگان درون سازمانی که به دنبال تکرار تجارب شکست‌های قبلی نبوده و بتوانند تعامل سازنده ایجاد نمایند، صورت پذیرد. همچنین برای اصلاح امور لازم است از انتصاب و ابقاء مدیران در دوره جدید، که با تغییر مواضع سیاسی در همه دولت‌ها مسئولیت داشته و با توجیه غیرسیاسی بودن، در همه ادوار از چسبندگی وافر به صندلی مدیریت بهره‌برده‌اند، اجتناب گردد.

لذا با توجه به چالش‌های فعلی سازمان، مهم‌ترین مطالبات همکاران به شرح زیر می‌باشد:

۱- انتخاب ریاست سازمان از بین نخبگان با رویکرد آموزشی و آشنا به دغدغه‌های کارکنان و هم راستا با آرمان‌های دولت چهاردهم.

۲- انتخاب کلیه معاونین و مدیران از بین متخصصین درون سازمانی و هم‌سرنوشت، در جهت رفع مشکلات با تکیه بر توانمندی همکاران.

۳- پیگیری مجدانه بندهای مالی و آموزشی اساسنامه ابلاغی با استفاده از ظرفیت متخصصین در بخش‌های مالی، اداری و آموزشی.

۴- رسیدگی به وضعیت معیشتی اسفناک و رفع تبعیض در پرداخت مزایا و رفاهیات با ستاد وزارتخانه و سایر کارکنان دولت.

۵- ارائه مجوز تشکیل صنف کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در جهت پیگیری مطالبات قانونی.

۶- اصلاح و رفع کاستی‌های اساسنامه مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از طریق دولت و مجلس.

۷- پیگیری برقراری مجدد فوق‌العاده خاص که تا سال ۱۳۸۷ در احکام کارگزینی لحاظ گردیده بود.

۸- بررسی دلایل ترک فعل و عدم پیگیری مدیران در اجرای بخشنامه رفاهی ابلاغی دولت سیزدهم که از مهرماه ۱۴۰۲ مغفول مانده است.

۹- بررسی دلایل عدم پرداخت پاداش پایان سال (یک‌ماه حقوق و مزایا) در طی سال‌های اخیر علیرغم وجود قوانین.

۱۰- تغییر ساختار و جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به معاونت مهارتی رئیس جمهور با عنایت به دغدغه فرهنگ مهارت‌آموزی و اشتغال در کشور.

شاخص‌ها‌ی مورد تأکید همکاران در تعیین رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به شرح زیر می‌باشد:

۱- برخورداری از سلامت و صلابت نفس و پاکدستی و شجاعت در تصمیم‌گیری.

۲- تسلط علمی و عملی بر موضوعات مختلف مهارتی و دارا بودن تجربه کار آموزشی، اجرایی و مدیریتی در حوزه مأموریت‌های سازمان (داشتن مدرک تحصیلی مرتبط در حوزه فنی و مهندسی و یا مدیریت آموزشی).

۳- درک صحیح و استراتژیک از نیازهای آموزش مهارت و بازار کار کشور و شیوه ایجاد تعامل با شرکای اجتماعی.

۴- شناخت تغییرات مشاغل، فناوری‌ها، مهارت‌ها و شیوه‌های نوین آموزش مهارت در سطح ملی و بین‌المللی.

۵- مقبولیت و خوشنامی در میان پرسنل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور.

اینجانبان ضمن حمایت قاطع از برنامه و راهبردهای جنابعالی در راستای تحقق آرمان‌های دولت مقتدر چهاردهم استدعا داریم بررسی دقیق و موشکافانه بحران در این سازمان احصاء گردیده و در خصوص تقاضای قریب به اتفاق کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اقدام مؤثر صورت پذیرد. لازم به ذکر است که کارکنان این سازمان جزو نیروهای متخصص و صاحب تجربه در آموزش‌های مهارتی کشور می‌باشند که بدون شک، می‌توانند علاوه بر افزایش بهره‌وری، منشاء خدمات شایسته باشند. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ادامه حیات نیازمند توجه و نگاه ویژه حضرتعالی دارد، همکاران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را دریابید.

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

جمعی از کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

36%
64 درصد مانده تا قرار گرفتن در لیست پیگیری ویژه کارزار
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 10849 نفر

  • اسماعیل اعرافی بیرق

  • فتانه زندوکیلی

  • لیلا بیات

  • حبیبه قیاسلو

  • سید جواد ساداتیان

  • زهرا عسگری

  • علی مصطفوی

  • مرتضی رضایی

  • زهراصفایی سالاروند

  • داریوش کولیوند

  • یعقوب جعفری سنوکش

  • اکرم تقی زاده

  • فرید فرازمند

  • فریبا محمدقاسمی

  • حسین سنگچولی ثانی

  • فاطمه مردی

  • یونس الالا

  • منصور زنگنه منش

  • مرتضی خلیلی

  • طیبه شکاری

  • شهناز زیبایی

  • احلیمه هاشمی

  • ابوالفضل نیازی

  • سید نواب

  • لیلا ایزدی

  • امیر آقایی

  • مسعود شیخی

  • نجما خادم زاده

  • سید اسماعیل رضوی

  • حسین لاطف

بحث و گفتگو

سید موسی هاشمی قادی : با سپاس از همکاران عزیز و دوست داران عدالت در حقوق به خصوص اینکه فنی و حرفه ای هم کار معلم رو داره و هم کار استاد کار رو .یعنی یک مربی هم معلم باید باشه و تو نگرش و سبک زندگی فراگیران کار کنه و تاثیر گذار باشه. م تو مهارتش که بتواند کاری را به درستی بیاموزد. برای اشتغال و درآمدزا شدت آن مهارت تلاش کند .وقتی به حقوق و دستمزد مربیان می‌نگریم، می‌بینیم نه حتی به اندازه یک کارگر کارخانه متوسط به بالا حقوق و مزایا دارد و نه مثل معلم آموزش و پرورش و هنرستان و کاردانش، که حداقل هفته ای ۲۴ ساعت کار کند و حقوق کامل و رتبه بندی داشته باشد .بلانسبت همه دوستان و همکاران و این جمل فرهیخته ، قضیه شترمرغ رو تو اینطور شرایط مثال می‌آورند وقتی که می‌گویند ببر می‌گویند مرغ است!وقتی می‌خواهد بپرد ،می‌گویند شتر باش! یعنی هر وقت نیاز است به او ارزشو جایگاه درستش داده شود مثل کارکنان تامین اجتماعی زیرمجموعه وزارت تعاون کا حق ق بهتر و برتری از فنی و حرفه ای دارند می‌گویند شامل شما نمی‌شود وقتی می‌خواهند مثل معلم برخورد شود ،باز می‌گویند شما آموزش رسمی نیستید!انگار آموزش رسمی و غیر رسمی ارزش متفاوتی برای پذیرنده آن !ایجاد می‌کند. چه بسا فردی د. دانشگاه آزاد حتی تحصیل می‌کند و در جامعه از بعد علمی تاثیرش بسیار بیشتر از فردی باشد که در یک دانشگاه رسمی سراسری تحصیل کرده باشد .دیدگاه و نگاه و نگرش به ما!از دید آنها و بالادستان نگاه کاسب کارانه است فقط می‌خواهند بالا بنشینند. از ما بهره ببرند!مثل وجود المپیاد که فقط تباهی برای بودجه. خروج علی مربیان قوی از چرخه آموزش و انحصاری در اختیار قرار دادن آنها برای عده ای بسیار اندک که آنها هم اکثرا سر از کشورهای دیگر در می‌آورند. بودجه و هزینه و سرمایه و وقت مربی صرف یک تعداد کمی که نمی‌مانند و فقط هزینه برای مملکت می‌شوند خواهد بود .امید که درک درستی از واقعیات تلخی که تا الان و از این به بعد با گرانی و تورم بالا گریبانگیر این طیف کم جمعیت ولی اثربخش د. کشور داشته باشند یا حداقل یک تحقیق و تفحص جامعی از پیامد این نوع کم کاری در قبال صدماتی که به این جامعه کوچک فنی. حرفه ای(با حداکثر ۱۲۰۰۰ نیرو که سه شیفت یک کارخانه هم نیست تعدادشان) رفتاری درست و شایسته شود. من بعد مثل آدم حسابی ها با آنها برخورد شود چون واقعا وقتی با آموزش د. زندان و دانشگاه و مجامع دیگر می‌روند و حقوق بالاتر و سطح درآمد برتر آنها را می‌بینند. خانواده تحت فشار است دیگر رمق و رغبتی برای ادامه نمی‌ماند و فقط فرسایش و فسیل شدن و به فکر شغل دوم و سوم بودن و بیماری های جسمی و شغلی و عصبی و ووو فرآورده و ماحصل این نوع بی عدالتی هاست که با ما می‌شود کاش خودمان به خودمان رحم نماییم و مشتاقانه با امضاهای فراوان این مطالبه را به سرانجام نیک برسانیم .دورد بر همه شما عزیزان
💬 پاسخ
محمد اسلامی : سلام ،لطفا به وضعیت معیشتی رسیدگی کنین ،یعنی خدا وکیلی ای حقوق ما رو اگه یک ماه به خانواده ی خودتون بدن ببینین میتونن زنگی کنن،اصلا دیگه زن و بچتون تو خونتون میمونن ،خدا وکیلی یه فکر ی به حال ما بکنین زندگی برامون تلخ شده و امید به زندگی نداریم همون بمیریم بهتره.
💬 پاسخ
زهره منظری : سلام.به نظر بنده اگر سازمان فنی و حرفه‌ای از زیر مجموعه کار و رفاه و تعاون اجتماعی خارج بشه و مانند قبل زیر نظر مستقیم ریاست‌جمهوری قرار بگیرد تمام مشکلات کارکنان حل خواهد شد. مسؤلین لطفاً الطفات بفرمایید.
💬 پاسخ
حمید رضا نوری : این روزها سرنوشت خودم رو مقایسه میکنم با اون سیاه پوستان بیچاره آفریقائی که از آفریقا دزدیده شده و در اروپا وآمریکا برده شدند ودر مزارع با تحمل رنج فراوان زندگی میکردن البته اونها در نهایت جزو شهروندان آمریکائی واروپائی محسوب شدن وشرائط زندگی شون بهتر شد امامن بعد 27 سال کار دیگه امیدم رو به بهبود شرائط از دست دادم خدا به داد ما وخانواده ما برسه
💬 پاسخ
سید محمد موسوی : متاسفانه در اساسنامه تصویبی سازمان پرسنل اداری را کاملا فراموش کردند.سازمان پر شده از تبعیض بین افراد در مراکز در ادارات کل و در ستاد سازمان ..حقوق ۱۰-۱۵ میلیون تومان برای پرسنل .سازمان با تخصص و سابقه بالا خجالت آور است .بجای چانه زدن برای معرفی اشخاص روی مشکلات اساسی تمرکز کنید .
💬 پاسخ
فرشته عبداللهی : به وضعیت معیشت ما رسیدگی فرمائید
💬 پاسخ
فرشته عبداللهی : واقعا به فریاد وضعیت معیشت کارمندان(مربیان،اساتید،ومهندسان مهارتی ) سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور برسید و بدانید روزگار خیلی سختی از لحاظ وضعیت حقوق ومزایا ناعادلانه درتمامی مراکز واداره کل هادرسراسر کشور حکمفرما است.
💬 پاسخ
فاطمه ایمانی : لطفا در مورد بیمه ناقص مربیان حق التدریس هم که سالها بدون حق و حقوق درست حسابی ، کار کردند هم فکری بکنید ، در ضمن سری هم به ظلم و تبعیض که در استانها بیداد می‌کنه ،بزنید ،بببنید افرادی که اسمشونو مسئول گذاشتند چه‌ ظلم‌ها که نمیکنند
💬 پاسخ
امیر طاها حاجیان نجات : https://www.karzar.net/127019
💬 پاسخ
بهاره عسگری : باید رسیدگی نمایید ... وضعیت خیلی اسفناک می باشد
💬 پاسخ
دادمهر ساسانیان : بهترین گزینه فقط و فقط جناب مهندس اعرافی فردی آشنا به رنج و دردپرسنل و مشرف بر قوانین و برنامه های سازمان که از بدنه خود سازمان و پرسنل هستند. افراد حال حاضر هرچه داشتند در این چند سال رو کردند و مشخص هست چه مقدار توانایی و محبوبیت دارند. آزموده را آزمودن خطاست وسلام علیکم
💬 پاسخ
عبداله جباری : درخواست برابری حقوق همه کارمندان با کارمندان نفت و فولاد و پتروشیمی https://www.karzar.net/148314
💬 پاسخ
سارا احمدی : سلام سازمان فنی و حرفه ای سال هاست پلی است برای مدیرانی که خارج از سازمان می آیند رزومه کسب می کنند و می روند و هیچ کس پاسخگوی آنچه کردند و ضربه ای که به سازمان زدند نیست به پرسنل و مهارت دراین سازمان آسیب زدن. این سازمان تنها به مویی وصل هست . این بار درخواست داریم فردی دلسوز ،درون سازمانی ،جوان ،شایسته و توانمند وآشنا به امور و اهداف سازمان انتخاب شود
💬 پاسخ
لیلا مرادی : باسلام وخسته نباشید همکاران محترم لطفا پیگیر آموزشی شدن سازمان باشید مثل معلمان عزیز آموزش پرورش تا ازمزایای آموزشی بودن استفاده شود فنی مهندسی که مزایای ندارد اگرهم دارد سازمان استفاده نمی کند
💬 پاسخ
محمدعلی آسایش در پاسخ به لیلا مرادی: فنی مهندسی همان فوق العاده خاص را داشت که اون هم از ما گرفتند
💬 پاسخ
حمید رضا نوری : با سلام اهتمام در ترمیم احکام و پرداختهای پرسنلی بعنوان موتور محرک وموثر حمایت ومشارکت کارکنان دراصلاح ساختار سازمان برای چابک سازی و انعطاف بیشتر برای ارائه خدمات جدید وبرآورد نظرات خدمات گیرندگان وبررسی روند تحولات سازمان از سالهای گذشته وآسیب شناسی دقیق آن وتنظیم برنامه های بلند مدت وکوتاه مدت برای ارتقای سطح سازمان از هر نظر
💬 پاسخ
اردشیر آریایی نژاد : https://www.karzar.net/150816 درود از شما میهن پرستان تقاضا دارم که این کارزار را امضا کرده وپخش کنید
💬 پاسخ
پدرام سعدابادی : ریاست سازمان و معاونین باید رشته های مرتبط فنی و حرفه ای و دارای سابقه زیاد تدریس در فنی و حرفه ای باشند نه افراد غیرفنی وغیر مرتبط
💬 پاسخ
پدرام سعدابادی : باید تمام مدیران که نه رشته مرتبط فنی و مهندسی دارند و نه تدریس کرده اند ازسازمان ترخیص شوند
💬 پاسخ
زینب محمدی : سلام ودرود‌‌ برشما لطفا رییس سازمان از بدنه سازمان باشد و پیشنهاد میشود آقای اعرافی را در نظر بگیرید
💬 پاسخ
سید موسی هاشمی قادی در پاسخ به زینب محمدی: اوکی .آقای اعرابی بسیار فعالند. تو چالش‌ها همیشه پیشگام و پیشرو . اگر خودشون و امثال ایشون برای این ام. مهم برنامه ای دارکد ارائا بدهند و یک رای گیری همین جا برای تاکید. تایید هم حمایت از اینگونه همکاراک عزیز داشته باشیم ..موافقم با این پیشنهاد شما .البته با ارائه برنامه حداقل ۴ ساله هم برای رفاهیات و مشارکت ذینفعان و درآمد واقعی و مستمر همکاران کشوری که از این فقر و پایین بودن انجام نسبت به سازمانهایی که ما به آنها خدمات آموزشی ارائه می کنیم مثل سازمان زندان‌ها. سازمان مبارزان بد مواد مخدر و ووو و همچنین با روز رسانی تک تک مربیانی که عملا تو سمت مربی هستند و نه اداری.کا هم مربی و هم اداری باشند .پرا که این اجحاف د. حق مربیانی است که فقط دارند آموزش می‌دهند و گاهی حقوق آنها. مزایای ن در خدمت آنهایی است که اداری اند. فقط اسم مربی رد به نفع خودشون یدک می‌کشند. این تبعیض اا هم باید رفع شو. تا حق مربیان ضایع نشود .در مورد المپیاد و همچنین سوابق هم المپیاد باید در بین اقشار مختلف و اکثر رشته ها برقرار باشد. مسابقات فقط محدود با رشته های خاص برای رزومه چند نفر نباشد تا انگیزه و تحرک در بین مربیان مختلف بیشتر شود .جوایز و پاداش‌ها هم بر مبنای واقعی شکل گیرد و نه سفارشی و تشخیص آن هم با عهده پورتال باشد. ووو مراجع ذیصلاح نه فرد خاص .اگر بشود مربیان همانند. معلمین به آمو،ش و پرورش با حفظ پست انتقال یابند به عنوان مربی عملی و تئوری کا گاههای فنی کار و دانش یا فنی. حرفه ای به جای وزارت کار که توجهی به امر آموزش ندارد .آجر. ارزش مربی و هم آموزش فنی و حرفه ای در جامعه و بین مردم گسترش و همه بیشتری داشت .و ارزش مربیان را بای. دانست تا کار از کار نگذشته .چ ن جفایی که حق وق های پایین. مخارج بالا بر خانواده های این اقشار سازمان فشار آورده باعث صدمات شغلی. استرس و آینده نامعلوم و فقط کار و دیگر هیچ شده .چنانکه یک کارگر کارخانه حدود ۱۵ و با اضافه کار ۲۰ تومن دریافتی ماهانه دارد ولی مربی که آموزش می‌دهد و جزء مشاغل سخت و زیان آور در دنیا محسوب می‌شود کمتر از این در یافتی دارد ‌.تازا هر آخر سال هم دو ماه حقوق پاداش پایان سال دریافت می‌نمایند بدون سواد و مشکلات آموزشی و چالش‌های آن .امید که درست کنیم کارمون را
💬 پاسخ
رضا جمشیدی فارسانی در پاسخ به سید موسی هاشمی قادی: سلام روسای قبلی سازمان ارائه برنامه داشتند و شما به برنامشون رای دادی، یا سفارشی منسوب شدن و علی‌رقم قول و وعده هایشان هیچ کاری هم نکردند و بلکه اوضاع را بدتر کردند، حالا یه همکاری که در سازمان بوده و آشنا به ریز فعالیت ها و چالش ها و مشکلات سازمان هست باید ایراد برنامه ازش گرفت، دیگر روسا را فقط منتظر میموندیم تا اسمشون اعلام بشه(که البته یکی از ایرادهای ما همین هست و بوده و خواهد بود) البته خود آقای اعرافی عزیز بارها گفتن که دنبال پست نیستند ولی این روحیه خودش یکی از مهمترین خصوصیات یک مدیر خوب هست که به جایی وصل نباشه
💬 پاسخ
یاسین هادی پور : سلام،جهت حمایت بیشتر ازکارزار واردات خودروهای باکیفیت خارجی بااولویت خودروهای برقی به آدرسwww.karzar.net/143358مراجعه وآن راامضاوسپس لینک آن رابرای دیگران ارسال نمایید.باسپاس
💬 پاسخ
زهرا براتی : بهترین فرد برای ریاست سازما جناب آقای اعرافی هستند چون ازبدنه این سازمان هست و با چالشها و مشکلات سازمان و همکاران اطلاعات کافی وبه روز دارند
💬 پاسخ
مهارت سازمان : دکتر شهریور مهندس راد بهترین گزینه
💬 پاسخ
نادر فرحان جزیره در پاسخ به مهارت سازمان: به آقای اعرافی رای می دهم
💬 پاسخ
اسماعیل اعرافی بیرق در پاسخ به مهارت سازمان: شما اول کارزار رو امضاء کنید بعدا گزینه معرفی کنید . ضمنا جهت اطلاع جنابعالی عرضرمیکنم تمام مشکلات سازمان ما از امثال دوستان شما هست و کارزار رو بخاطر همین راه اندازی کردیم .یکی از بندهای کارزار ، عزل معاونین فعلی و انتخاب آنان از درون مجموعه هست .
💬 پاسخ
محمدعلی آسایش در پاسخ به مهارت سازمان: همان دکتری که یه جواب منطقی هم به سوالات همکاران نمی دهد؟؟!!!!!!!!
💬 پاسخ
محمدعلی آسایش در پاسخ به مهارت سازمان: اگر به صورت رای گیری باشد ما به کسی رای می دهیم که در د و رنج همکاران این سازمان با حقوق و مزایای جزئی و مشکلات همکاران را بفهمد و دلش به حال همکاران با این حقوق پایین بسوزد و برای رفع مشکلات همکاران و سازمان تلاش کند. و در این میان کسی بهتر از مهندس اعرافی را نمی شناسیم
💬 پاسخ
حسین نیازی : لطفا از آقای اعرافی حمایت کنیم رییس سازمان شوند. تنها ایشان می تونه از حقوق همکاران دفاع کنه. بقیه منفعل و محافظه کار هستند و مطمئن باشید کار به همین منوال می گذرد.
💬 پاسخ
چنگیزصیدال قلعچه : لطفا جناب مهندس تقی پور بهترین گزینه میباشد بلطف شما وخداوند بزرگ .
💬 پاسخ
علی آشوری : باسلام امیدوارم این قضیه مثل تدوین اساسنامه نشه و تبعیض و اختلاف بین همکاران رو تشدید نکنه اگه در تدوین اساسنامه به نظرات اصلاحی که همکاران فرستاده بودن توجه میشد اصلاحات لازم را درنظر میگرفتند اما دریغ از یک توجه و انعطاف در بدنه تصمیم گیران سازمان. بهرحال ما برای همراهی با گروه این کارزار رو امضا کرده وهرگونه حمایت لازم را انجام خواهیم داد هر چند میدانم اخرش مثل اساسنامه فقط به کام یه عده ای خاص میشه وبقیه مثل همیشه بی نصیب میمونن. به امید روزی که صداقت نه فقط در گفتار که ذر کردار ما انسانها خودشو نشون بده.
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

ارسال برای رسانه‌ها

با استقبال ۵ هزار نفری، خبر این کارزار مهم برای رسانه‌ها ارسال شد

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: