درخواست رفع نابرابری در پرداخت کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد برای بانوان و آقایان کارمند

#کمک_هزینه_عائله_مادران_و_بانوان_شاغل

درخواست رفع نابرابری در پرداخت کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد برای بانوان و آقایان کارمند

رئیس جمهور محترم
جناب آقای دکتر پزشکیان

با سلام و احترام؛

با عنایت به اینکه مطابق ماده ۱۶ قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده مصوب سال ۱۴۰۰، دولت مکلف است برای کلیه حقوق‌بگیران در دستگاه‌های مذکور کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد پرداخت کند. هدف اصلی از تصویب این قانون نیز تشویق بانوان و آقایان به صورت برابر به فرزندآوری و حمایت از خانواده بوده است و همچنین در اجرای بندهای ۶، ۹ و ۲۲ سیاست‌های کلی «نظام اداری»، بندهای ۴، ۹ و ۱۶ سیاست‌های کلی «خانواده» و بندهای ۲ و ۴ سیاست‌های کلی «جمعیت» و در راستای حمایت از نقش و جایگاه زنان در خانواده و اجتماع و بسط و گسترش فرهنگ ازدواج و فرزندآوری این موضوع بوده است.

بدیهی است با توجه به نگاه خاص دولت چهاردهم به جایگاه زن در اجتماع، ابلاغ بخشنامه لایحه بودجه ۱۴۰۴ کاملاً مغایر با فرمایش‌های جنابعالی در این خصوص می‌باشد. افزایش حقوق پیش‌بینی‌شده باعث دلسردی و بی‌انگیزگی بانوان فعال و متخصص در حوزه‌های مختلف کاری خواهد شد که با پست‌ها، مسئولیت‌ها و حساسیت‌های شغلی برابر با آقایان از حقوق و مزایای کمتری برخوردار می‌شوند.

لازم به ذکر است دریافت حق عائله‌مندی و اولاد در قانون کار برای تمام حقوق‌بگیران اعم از زن و مرد برقرار شده است و فقط بانوان کارمند از این حق محروم می‌باشند. لذا از محضر جنابعالی تقاضا داریم به این موضوع با توجه خاص و ویژه پرداخته و در راستای رفع احساس تبعیض و نابرابری برای زنان شاغل، مشکل مورد نظر مرتفع گردد.

با تشکر

4%
96 درصد باقی مانده تا انتشار در فهرست کارزارها
[اطلاعات بیشتر]

این کارزار توسط نویسنده متوقف شده است.

امضاکنندگان: 2 نفر

  • غزل دباغ

  • لیلا دیبا

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: