بازتاب خبری کارزار «درخواست برکناری شهردار تهران» در «ملت بیدار»:

۷۰ هزار امضا برای برکناری زاکانی شهردار تهران

به گزارش ملت بیدار، کارزاری با هشتگ شهردار خوب کجاست؟ به راه افتاده است. در این کارزار درخواست برکناری شهردار تهران مطرح شده و خطاب به اعضای شورای شهر تهران آمده: «همان‌طورکه مستحضرید در مخالفت با اقدام اخیر شهردار تهران جناب آقای زاکانی جهت بنای مسجدی در پارک قیطریه کارزاری به راه افتاده که تاکنون از مرز یکصدوچهل هزار امضا گذشته و این عدد مدام‌ در حال افزایش است. شهروندان تهرانی محق به داشتن شهرداری هستند که توانایی ساختن پارک‌های جدید و افزایش سرانه فضای سبز را داشته باشد. در کلان‌شهری که در بیشتر روزهای سال از هوای آلوده و بمباران شیمیایی ناشی از بنزین غیراستاندارد پتروشیمی و خودروهای فرسوده و بی‌کیفیت داخلی رنج می‌برد و هرساله هزاران نفر بر اثر بیماری‌های تنفسی و قلبی جان می‌دهند و تعداد زیادتری مخصوصا از جامعه زنان کشور بر اثر بی‌تحرکی ناشی از کمبود و نبود فضای سبز کافی و پیست دوچرخه‌سواری دچار انواع بیماری‌های جسمی و روحی و اضافه‌وزن و افسردگی می‌شوند؛ در‌حالی‌که مسئولین شهری و کشوری هیچ عزم و تدبیری برای حل این معضلات بزرگ زیست‌محیطی و خسارت‌های مادی و جانی ندارند و شهردار تهران به جای توسعه فضای سبز پارک‌ها میل وافری به تراکم‌فروشی و تغییر کاربری فضای سبز پارک‌های موجود به مسجد و هتل و برج و رستوران و شهربازی و فضاهای اداری و تجاری و کسب درآمد از پارک‌ها دارد».

در بخش دیگر این درخواست آمده است: «شهردار خوب شهرداری است که خادم مردم و تابع خواست اکثریت شهروندان باشد، نه شهرداری که برای مردم شمشیر از رو ببندد و با آن‌ها از موضع لج‌بازی و قلدری برخورد و برخلاف میل آن‌ها عمل کند.

‌تهران کلان‌شهری پرمساله است و اداره آن مسئولیتی سنگین است که شهرداری دانشمند و توانمند و با فکر و با تجربه می‌طلبد که از عهده و توان آقای زاکانی خارج است. ایشان به تجربه ثابت کرده که مرد این میدان نیست و از عهده این مسئولیت سنگین برنمی‌آید.‌ ‌لذا از آن شورا انتظار می‌رود تا بار این مسئولیت سنگین را از روی دوش ایشان برداشته و بر دوش اهلش بگذارد. تهران پس از انقلاب شهرداران و مدیران شایسته و توانمندی به خود دیده که همگی حی و حاضر برای خدمت به شهر و شهروندان‌اند. مملکت قحط‌الرجال نیست و با وجود افراد صالح و شایسته گذاشتن افراد ناتوان در مسئولیت‌های بزرگ به مثابه خیانت در امانت و ایراد خسارت به کشور و مردم و باعث مدیونی و خسران دنیا و آخرت است‌».

در پایان گفته شده که این کارزار از طرف ملت ایران، مردم تهران، اهالی شمیران، اهالی قیطریه و دوستداران محیط زیست است و تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.

محمد درویش، فعال محیط زیست، در این رابطه در کانال تلگرامی‌اش نوشته است: «در‌حالی‌که شمار امضا‌ها در کارزار پارک قیطریه از ۱۴۵ هزار و کارزار نه به زاکانی از ۲۲ هزار هم عبور کرده است، یاد این پاسخ مشهور علیرضا زاکانی پیش از حضور در ساختمان بهشت و قبول مسئولیت شهرداری تهران افتادم! اگر با همان خط‌کش بی‌عرضه‌گی، بی‌فکری و بی‌غیرتی الان که نزدیک به سه سال از عمر دولت متبوع شما و این سخن‌تان می‌گذرد، بخواهیم قضاوت کنیم، عیار بی‌عرضه‌گی، بی‌فکری و بی‌غیرتی ظاهرا بیشتر شده! نشده؟

یعنی الان سقوط آزاد و بی‌سابقه ارزش پول ملی، تورم افسارگسیخته، افزایش روزهای ناسالم، بحران آلودگی هوا حتی در کم‌تراکم‌ترین شهر ایران، اردکان، افزایش پانزده میلیارد مترمکعبی ناترازی سفره‌های آب زیرزمینی و گسترش خطر فرونشست زمین و... ناشی از چند درصد بی‌فکری و بی‌غیرتی است آقای شهردار؟ شجاعت داشته باش و از مردم عذرخواهی کن به خاطر دادن آن همه نشانی‌های غلط.

مطالبه ما همچنان قبول این واقعیت است که نباید فضای سبز اندک شهر تهران که با کمبود سرانه فضای سبز روبه‌روست و دچار تورم روزهای ناسالم است، قربانی تغییر کاربری به هر بهانه‌ای، چه ساخت هتل، شهربازی یا مسجد شود. پیام کارزار پارک قیطریه را درک کرده و یک مطالبه مدنی را دوباره به یک بحران اجتماعی، سیاسی، دینی و امنیتی بدل نکنید. پذیرش و احترام به نظر افکار عمومی، یعنی ترویج امید و افزایش ضریب مشارکت عمومی؛ کیمیایی که شهرداری و دولت سخت به آن نیاز دارند! یعنی واقعا متوجه این نکته ساده نیستید یا؟».

هرچند این نخستین کارزار برای برکناری علیرضا زاکانی نیست، در سال ۱۴۰۰ نیز برخی از شهرسازان، کارشناسان حقوقی و شهروندان تهرانی به حکم وی اعتراض کردند و آن را غیرقانونی دانستند. در این کارزار که به امضای ۳۱ هزار نفر رسیده بود ابهامات قانونی‌بودن انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران مطرح شده بود. این کارزار خطاب به وزیر کشور بود و امضاکنندگان تأکید داشتند انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران، با قوانین و مقررات حاکم بر شرایط احراز تصدی سمت شهرداران دارای مغایرت است.

در متن درخواست امضاکنندگان آمده بود: «برخلاف بند ۶ ماده ۳ «آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار» مصوب ۱۳۹۷، ایشان فاقد ۹ سال سابقه مدیریت ارشد است؛ مستند به «دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای» مصوب ۱۳۹۵، مدیران ارشد به عنوان مدیران حرفه‌ای در دستگاه‌های اجرایی سابقه فعالیت دارند و طبق ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، نمایندگی مجلس مقام سیاسی به شمار آمده و از نظر قانونی، سابقه مدیریتی محسوب نمی‌شود. افزون بر این، بر اساس بخش‌نامه ابلاغی وزیر کشور ایشان فاقد «حداقل مدرک کارشناسی مرتبط» است. با توجه به ابهامات حقوقی یادشده، شرایط قانونی در انتخاب ایشان به عنوان شهردار تهران رعایت نشده و اصلاح مقررات به‌منظور تطبیق با شرایط شخص انتخاب‌شده نیز با مبانی اولیه حقوقی در تعارض قرار دارد؛ چراکه مقررات جدید قابلیت تعمیم و تسری به گذشته را ندارند. افزون بر این، نفس استعفای یک نماینده مجلس در میانه دوره مسئولیتش، به ویژه پس از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای، نقدکردنی است؛ چنان‌که مورد انتقاد مجامع سیاسی و مذهبی قم و علمای اعلام نیز واقع شده و با نهی آشکار مقام معظم رهبری درخصوص منع ترک سمت نمایندگان برای کسب سمت‌های اجرایی مغایر است.

اکنون، ما جمعی از شهروندان، فعالان صنفی، معماران، شهرسازان، جغرافی‌دانان، جامعه‌شناسان و حقوق‌دانان و نیروهای اجتماعی و مدنی با امضای این نامه اعتراض خود را به انتخاب فردی فاقد شرایط قانونی و تخصص و تجربه لازم اعلام می‌داریم. آنچه ما در تمام این سال‌ها آموخته‌ایم این است که تا چه اندازه جبران اشتباهات فاحش مدیریتی در سطح ملی و منطقه‌ای دشوار و چه بسا ناممکن است.

ما نگرانیم که این شیوه انتخاب شهردار و اصرار بر نادیده‌انگاری قانون، تجربه و تخصص و تقابل با نظرات کارشناسی و افکار عمومی، در شیوه اداره شهر نیز تداوم یابد و خساراتی جبران‌ناپذیر بر جای گذارد؛ خساراتی که متوجه شهر و شهروندان شود».

هم‌زمان سه درخواست دیگر هم برای برکناری او به ثبت رسیده بود که استقبالی از آن‌ها نشد. اما در واکنش شهردار تهران به منتقدان قانونی‌بودن حکم خود اعلام کرد که: مشکل این است که منتقدان به آیین‌نامه و دستورالعملی که ناظر بر انتخاب شهرداران غیرکلان‌شهرهاست استناد می‌کردند تا انتخاب بنده را در این حوزه غیرقانونی جلوه دهند. این در حالی است که دستورالعمل فوق، ناظر بر نحوه انتخاب شهرداران شهر‌های زیر یک میلیون نفر بود و با این آیین‌نامه در نظر داشتند برای اداره شهر تهران تصمیم بگیرند، در صورتی که حتی نمی‌توان با این دستورالعمل برای شهر‌های بالای یک میلیون نفر نیز تصمیم گرفت، چه برسد به شهر تهران.

او انتقاد مخالفان به حکمش را غیرواقعی خواند و گفت: «منتقدان با این جریان و با استفاده از ظرفیت رسانه‌هایی که داشتند، ابهام‌آفرینی کردند. شورای شهر تهران نسبت به شفاف‌سازی این مسئله ورود پیدا کرد و معلوم شد، این انتخاب قانونی است. از سوی دیگر بررسی‌های دیوان عدالت اداری، مشخص کرد انتخاب شهردار تهران مستثنا از دستورالعمل انتخاب شهرداران غیرکلان‌شهرهاست.

در جلسات پایانی شورای شهر تهران در سال گذشته هم مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت شورای شهر هشدار داد که زمان کارآموزی شهردار به پایان رسیده و گفت: شهردار تهران همان‌طورکه در شورا طرفداران پروپاقرص دارد منتقدانی نیز دارد که بنده با افتخار از منتقدان هستم. ما برای تغییرات در شهر تهران به همکاری جمع مشخصی از اعضای شورا نیاز داریم. چنانچه تعداد مشخصی از اعضا نسبت به عملکرد شهردار اعتراض داشته باشند، ابتدا باید به صورت روشن از مسیر رئیس شورا به شهردار تذکر دهند و در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، استیضاح مطرح می‌شود. سه سال فرصت‌دادن به شهردار برای کارآموزی و آشنایی با مسائل شهر کفایت می‌کند و سال ۱۴۰۳ زمانی است که یا باید به وعده‌ها عمل شود یا باید تصمیم دیگری گرفت».

هرچند او در نخستین جلسات علنی شورای شهر در سال جدید گفت: به ما گفته‌اند زاکانی را استیضاح نکنید تا مدیریت باثبات بماند.

منبع: ملت بیدار

بحث و گفتگو

محسن برازجانی : آدمی مزخرف تر از زاکانی وجود داره؟ چرا مردم ایران ایقدر از زاکانی بدشان میاد؟
💬 پاسخ
بهزاد برفیانی مطلق : باید زاکانی و چمران هر دو باید برکنار شوند تا چهره شهر زیبا تر شود
💬 پاسخ
حسن جلیلوند : آقای زاکانی نه سواد شهرسازی را دارد نه روحیه و اراده ی آن را،ایشان با توجه به روحیه خشن و تهاجمیشان بهتر است به دنبال تانک و اسلحه و چماق و بالارفتن از دیوار سفارتخانه ها برگردد.بد اخلاق تر از این آقا در نیروهای انقلاب ندیدم
💬 پاسخ
محمد خوشرو مقدم : لطفا فقط برود دیگه قیافه شو نمیبنیم
💬 پاسخ
مسعود. اذر : بخاطر خدا این ادم دورغ گو و دو رو برکنار کنید
💬 پاسخ
مهدی نقدی : زاکانی مدیری لایق و تاثیر گذار در شهر بوده. شخصا بسیاری از کارهاشونو به چشم خودم دیدم.
💬 پاسخ
الهام عبدی : اینان هیچ کاری ازشون برنمیاد اینها برای هیچ پست مدیریتی مناسب نیستند باور بفرمایید اینها حتی نمیتونن شغل شریف چوپانی که مدیریت چراییدن و کیف کردن چندین گوسفند و بز مهربان هست رو درست انجام دهند .... اینها عاملان اصلی رانت و دزدی و...ویرانی ایرانن
💬 پاسخ
حمید خیراندیش : متاسفم شدم از حضور این چنین افرادی مثل زاکانی در بالاترین سطح مدیریتی واقعیت چیست ؟ تخریب هرآنچه از گذشتگان باقیمانده ؟ نادیده گرفتن خواست مردم ؟ و ... هزاران سوال دیگر که در ذهن من می آید آخر تنها یک جمله میگویم افرادی مثل زاکانی و جلیلی و چمران و ... همگی از تندروهای اصولگرا بوده و در حال حاضر مسیرشان از دیگر اصولگرایان جدا شده و بنظر من حتی رهبری هم رضایتی از رفتار و نظرات و اهداف آینده آنها ندارد و به خوبی تشخیص داده اندکه اینها دیگر جایی در مدیریت و سیاست ندارند و بزودی حذف خواهند شد .
💬 پاسخ
فریبرز نوری : ای کاش مدیران براساس تجربیات وتحصیلات مرتبط با حوزه کاری که دراختیارشان قرار می‌گیرد انتخاب گردند نه براساس وابستگی به یک حزب و جناح ،متاسفانه امروزه کشور ما براساس شایسته سالاری و براساس دانش،افراد مدیریت پستهای کلیدی انتخاب نمی گردند وهمین باعث مشکلاتی جبران ناپذیر می‌گردد که امروزه شاهد آن هستیم و تازمانی که هرپست و مقام به اهلش به کاردانش نسپارد چرخه مدیریت کشور به همین منوال می‌گردد و آب از آب تکون نمی خوره و هرکسی تقصیر و گناه خودشو حواله می کنه به مدیریت قبلی بنابراین امیدوارم به یک نقطه از روشنگری رسیده باشیم که براساس عقل ،منطق و برهان کسانی را برسند قدرت بنشانیم که کشوررا به سمت سوی پیشرفت آبادانی پیش،ببرد
💬 پاسخ
محمدرضا مجیدی گرکانی : زاکانی باید برکنار شود
💬 پاسخ
عباس علی کریمی : تو را به انسانیت و شرف قسمتون میدم..بیایید کشورمان را آباد کنیم ما همه مردم ایرانیم..بیایید درد مردم را بفهمیم..و کار کنیم که مردم این کشورها دوست داشته باشند..مگه ما آخرش چی با خودمون می‌بریم اون دنیا...والا ارزش ندارد..بیایید انسان باشیم..و فریب آمریکا و روسیه و دیگر کشورها را نخوریم...
💬 پاسخ
سالار سالاری : اگه زاکانی تا دو ماه دیگه بمونه اثری از درختان کهنسال که مایه طراوت و نشاط تهران هستن باقی نمیمونه شورای شهر تا افتخار عزل زاکانی نصیب دولت چهاردهم نشد این افتخار رو نصیب خودتون کنید. این زاکانی نمیدونه اگه فضاهای سبز و درختان رو کاهش بده چه بلایی رو تهران میاد. چون سوادش رو نداره
💬 پاسخ
بهمن محمدی : این همه دروغ این همه دوزدی کسی نیست جلوی اینو بگیره.
💬 پاسخ
محمد تقوی باباولی : بنظرم باید همراه چمران محاکمه بشه
💬 پاسخ
سهراب کیانپور : به نظر من باید این آقا را به دلیل 2دوره سرکار گذاشتن مردم وتلف کردن وقت وسرمایه ملت محاکمه کنند تا درس عبرتی برای دیگر کاندادای پوششی بشه.
💬 پاسخ
حمید وفایی نژاد : من خواهان برکناری شهردار فعلی (راکانی) هستم
💬 پاسخ
احمد محمدی : ایشون هرساز نیشتن و هیچ دانشی در مورد شهرسازی و مدیریت شهری ندارند و افکار ایشون مکافق با پست سازمانی منافات دارند
💬 پاسخ
مریم دهلقی : وقتی شهرداری که نمیتونه از حقوق حیوانات دفاع کنه و مافیای سگ درست کرده زنده گیری میکنن وعقیم میکنن بعد دستور کشتار میده انسان نیست نباید اعتماد کرد باید کسی جایگزین بشه که حقوق حیوانات را رعایت کنن مثلاً دم از اسلام میزنن و کشتار میکنن انگار با ابر قدرت طرف هستند که تک تیرانداز میارن تا حیونای خدارو میکشند دم از اسلام نزنید دروغ گو ها
💬 پاسخ
محمد سالی : شخصیت دروغ گو و منفوری مثل زاکانی نباید هیچ سمتی داشته باشه
💬 پاسخ
الله بخش سالارجهانی : شهردار ومعاونین عوض شوند
💬 پاسخ
پرویز رادپور : موافقت عزل شهردار هستم
💬 پاسخ
شکوفه بختی : ایشان صلاحیت اداره منزل خود راهم ندارد چه برسد به شهر تهران
💬 پاسخ
عبدالله آذربین : خیلی جالبه! چون تو مناظرات با سند و مدرک از خیانت غربزده ها گفت، باید عزل بشه!!!!! طالبان شما هستید!
💬 پاسخ
نامدار شاهمرادی : زاکانی لیاقت و شایستگی شهردار بودن پایتخت کشور عظیم اسلامی ایران را ندارد. بددهنی و دروغگویی ایشان در مناظره انتخابات عیان شد.
💬 پاسخ
سید قاسم زهرایی : توهین به قداست خانه خدا و لجاجت با مردم
💬 پاسخ
مظفر حبیبی : خواستار عزل ذاکانی هستم .شهردا ی را به یک آدم کار بلد غیرسیاسی واگذار کنید
💬 پاسخ
امیر دادویی : مصائب خلازیر همچنان پا برجاست نه به زاکانی
💬 پاسخ
حاج حسین نطقی : اقای شهردار بگو جز لابی گری و تهمت چه کار بزرگی در تهران کردی . فضای سبز یعنی نفس یک شهر تو مخالفت نفس کشیدن یک شهر هستی با قطع درختان اگه به حلال بودن اعتقاد داری حقوق شما اقای شهردار حرام است مردم رضایت ندارند برو منزل بدرد همسرت بخور لاقل
💬 پاسخ
حاج حسین نطقی : این شهردار که نمیتونه فضای سبز یک شهر اداره کنه فقط دنبال لابی گری .... و تهمت به افراد چطور میتونه شهرداری یک شهر ۱۵ میلیونی اداره کنه بدرد مفت نمیخوره
💬 پاسخ
آقای س.ا : شهردار فقط نجفی حامی حقوق زنان
💬 پاسخ
مهدی پناهی : شهردار بودن اصلاح طلبان رو هم دیدیم یکی زد زنشو کشت یکی فقط اسم خیابان‌های شهدا رو به گل و سوسن تغیر داد روی هم رفته قالیباف و زاکانی شرف داشتن به تمام شهرداریهای اصلاح طلب ریاست جمهوری خاتمی و حسن کلید سازهم دیدم حافظه مردم متاسفانه کمه یادتان هست برق قطع میشد ،فروش نفت ۲۰۰ هزار بشکه بود،نه دیگه یادتان نیست انشالله این سری باز یادتان‌ میندازن رانت‌های مفت،وام چندهزار میلیاردی برادر معاون اول و ریس جمهور یادتان نیست،اشکال نداره یادتان میندازن تمام شهردارهای قبلی به گرد پای زاکانی هم نمیرسن چه برسه به اینکه برکنار بشه
💬 پاسخ
منصور عزیزیان : مردم از شورای شهر تهران درخواست دارند که شهردار نالایق و ناکارآمد تهران را برکنار کنند مگر نه این است که شورای شهر منتخب مردم است و متعهد است در جهت خواست کسانی که به آنها اعتماد کردند و آنها را انتخاب کردند رفتار و عمل کند؟ چرا پس از آنکه رای مردم را دریافت کردید مردم را فراموش میکنید و فقط در جهت منافع خود و هم حزبی های خود اقدام میکنید؟ ! آیا این نیرنگ و فریب مردم نیست؟ . . .
💬 پاسخ
حمیدرضا چیت ساززادگان : اقدام نادرست در اسیب به آثار 3 هزار ساله بوستان قیطریه و آسیب به درختان کهنسال آن، برای برکناری شما کافی است.
💬 پاسخ
امیر تقوی : سراسردورغ ونیرنگ است این مسلمان نما
💬 پاسخ
صمد عباسی : شهرداری که همه چیزش جزء منفعت طلبی برای خودش نباشد شهردار نیست.خواهشا مسئولان محترم برکنارش کنید
💬 پاسخ
احمدعلی جبارزاده : فاقد حداقل سواد و اخلاق کاری است
💬 پاسخ
محمد ايماني برندق : سلام انتخابات تمام شد بهتر است مناظره ای بابت تمامی ادعا هایی که کردند برگزار شود تا صحت و صقم موارد مشخص شود نمی توان هر حرفی را بدون ادعا زد از طرفی بابت کنار رفتن شان نیز باید قضاوت شود که این همه هزینه را چرا برعهده بیت المال گذاشتند
💬 پاسخ
هادی صمدی : باید زاکانی اخراج بشه
💬 پاسخ
زهره رضوانی : سلام چراانقدرازاقای زاکانی میترسید؟؟؟یه دفعه همه یادبرکناری ایشون افتادن ......بذاریددولت جدیدبیادجاگیربشه بعد...
💬 پاسخ
گیتی کلانتری : به نظرم به جای آقای زاکانی شهردار دلسوز وکاربلد بیاد بهتره
💬 پاسخ
مهناز پیرا : آقای زاکانی با استفاده از سهمیه پزشک شده بخوان خود حدیث این ....
💬 پاسخ
سید مجید شمس عالم : خواهشمنم مسولان شورای شهر تهران به خاطر بی کفایتی زاکانی در مدیریت صحیح شهر تهران هرچه زودتر او را برکتار نمایید با تشکر علی ایرانمنش
💬 پاسخ
آوا طاوسی در پاسخ به سید مجید شمس عالم: واقعا لایق شهردار بودن نیست
💬 پاسخ
زهرا رفایی : زاکانی که ادب نداره ونتونست چهار تا مناظره رو بدون تهمت وافترا به دیگری سپری نکنه همچین شخصیتی به درد هیچ پستی نمیخوره چون فقط منافعش رو ترجیح میده بر هر موصوعی
💬 پاسخ
عباسعلی عسکری : این شخص برای پست آبدارچی شهردا ی تهران هم صلاحیت نداره چه برسه به شهردار یک شهر ۱۵ ملیونی
💬 پاسخ
آقای س.ا در پاسخ به عباسعلی عسکری: آب رو بریز آنجایی که می سوزه
💬 پاسخ
فاطمه میلانی : هیچ پاکیزگی توی شهر تهران دیده نمیشه فضاهای سبز آبیاری نمی شن آغاز هر فصل هیچ کار جدیدی برای زیبای شهر صورت نمیگیره بلکه همه چیز رو داره خشک میکنه
💬 پاسخ
بهمن گودرزی : خواهان برکناری اقای زاکانی هستم
💬 پاسخ
وحید بهرامی : اخلاق مخلصانه یک مدیر اسلامی را ندارد و اعمال ایشان بیشتر تظاهر و ریا کاری است و حضور ایشان باعث سرخوردگی جوان‌های حزب الهی است
💬 پاسخ
علی ساوه شمشکی : به هیچ وجه مدیریت خوبی برای شهرداری نداشته، ندارد
💬 پاسخ
خدیجه ملکیان : مدیریت شهری بسیار ضعیف دارد
💬 پاسخ
تارا مقدم در پاسخ به خدیجه ملکیان: شما توی مدیریت اتاق خوابت موندی حرف از مدیریت شهری نزن
💬 پاسخ
دختر انقلابی در پاسخ به خدیجه ملکیان: حتما امثال پزشکیان و ظریف و آذری جهرمی و روحانی و هاشمی اینا مدیریت خوبی دارن؟؟؟؟
💬 پاسخ
حسین مقدم : به به اصلاحات میخوان همه ی منتقدان و رسواگرانشون رو از دولت اخراج کنند تا بتونن هر فساد و دزدی ای که میخوان رو به راحتی انجام بدن !!! هنوز فساد های مهدی هاشمی فراموشمون نشده!!!
💬 پاسخ
نمایش نظر های بیشتر

سایر تجربه‌ها

تجربه‌های بیشتر